پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت هشتمین سالگرد جنگ سی و سه روزه گفت: پیروزی حق مقاومت در غزه است؛ اطمینان داریم روزی وارد قدس خواهیم شد؛ انتقام عماد مغنیه را خواهیم گرفت، ‌حزب‌الله تهدید نمی‌کند و درباره معادله‌ای که قادر به آن نباشد سخن نمی‌گوید.

nasralah

واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد، دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه پیروزی حق مقاومت در غزه است، تاکید کرد: جنگیدن در سوریه تاثیری بر آمادگی حزب الله برای مقابله با رژیم صهیونیستی نداشته است.

سید حسن نصرالله در مصاحبه با روزنامه الاخبار لبنان به مناسبت هشتمین سالگرد جنگ سی و سه روزه گفت: ما همانطور که از مرزهای جنوبی لبنان دفاع کردیم از کشور و مرزها با سوریه هم دفاع می کنیم و بسیاری از کسانی که در این مورد با ما مخالفت می کردند در حال تغییر موضع شان هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان درباره جنگ غزه افزود: مقاومت در غزه حق دارد به پیروزی واقعی دست پیدا کند. آنچه ما برای اسرائیل آماده کرده ایم به هیچ وجه تحت تاثیر کارهای ما در سوریه قرار نگرفته است. جنگیدن ما در سوریه تاثیری بر سری بودن طرح ها و سلاح های ما برای مقابله با اسرائیل نداشته است. ما یک گروه مقاومت هستیم، اما می خواهند ما را حزبی برای شیعیان عرب جلوه دهند. جنگ غزه باعث گرم شدن روابط حزب الله و حماس خواهد شد. هیچی تردیدی درباره ارتباط ما با عملیات میدانی در داخل فلسطین علیه دشمن اسرائیلی وجود ندارد.

شبکه تلویزیونی المیادین هم گزارش داد، دبیر کل حزب الله لبنان، ‌با اشاره به اینکه اطمینان دارد روزی وارد قدس خواهد شد، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی خوب می داند که حزب الله انتقام عماد مغنیه را خواهد گرفت.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه اطمینان دارد روزی وارد قدس خواهد شد، تاکید کرد آنچه حزب الله برای اسرائیل آماده کرده است به هیچ وجه متاثر از تحرکاتش در سوریه نیست. دشمن در غزه گیر افتاده است و تلاش کرد در این خصوص از تجربه جنگ (سی و سی روزه ) علیه لبنان استفاده کند، اما در تجاوزگری اش به نوار غزه هدفی را مشخص نکرد.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد تصمیم برای به اسارت گرفتن نظامیان اسرائیلی ماه ها پیش از اجرای عملیات اتخاذ شده بود. نیروهای مقاومت بارها وارد اراضی فلسطین اشغالی شدند و برای مدتی در آنجا نیز منتظر فرصت مناسب ماندند. هدف ما به اسارت گرفتن نظامیان بود نه شهرک نشین ها تا گفته نشود که غیرنظامیان را به اسارت گرفته ایم. از این رو، اجرای عملیات به تعویق افتاد.

به گزارش المیادین، دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد ما در جنگ ژوئیه توان هدف قرار دادن تل آویو را داشتیم. حزب الله تهدید نمی کند و درباره معادله ای که قادر به آن نباشد سخن نمی گوید.

وی درباره نقش سوریه در جنگ ژوئیه در سال دو هزار و شش نیز گفت با وجود هدف قرار گرفته شدن گذرگاه ها، در زمان جنگ انتقال سلاح از سوریه متوقف نشد.

سال دو هزار و شش در صورتی که اسرائیل وارد حمله نظامی می شد، بشار اسد رئیس جمهور سوریه آماده گشودن جبهه جنگ دیگری بود، اما توانمندی های بسیار بالای حزب الله سبب شد که موضوع مطرح نشود.

دبیر کل حزب الله لبنان درباره پرونده ترور عماد مغنیه از فرماندهان ارشد حزب الله نیز گفت رژیم صهیونیستی خوب می داند که ما سرانجام انتقام خواهیم گرفت حتی اگر زمان آن به طول بکشد و این بخشی از جنگ امنیتی نامحدود بین حزب الله و اسرائیل است.

کد خبر 268806

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha