همشهری آنلاین: غول املاک چینی و صاحب سینماهای ای‌ام‌سی قصد دارد با حفظ فعالیت اقتصادی خود در نیویورک در بورلی هیلز نیز سرمایه‌گذاری کند.

سینما

به گزارش مهر به نقل از اسکرین دیلی، کمپانی چینی واندا گروپ بعد از برنده شدن مزایده‌ خرید یک قطعه زمین در بولوار ویلشر بورلی هیلز برای توسعه حضورش در هالیوود قصد دارد 1.2 میلیارد دلار در این زمین سرمایه‌گذاری کند و مرکز صنعت سرگرمی خود را در ایالات متحده بسازد.

واندا در بیانیه‌ای گفت: پروژه لس‌آنجلس اولین قدم بزرگ واندا گروپ در دنیای هالیوود خواهد بود.

وانگ ژیانلین مدیر ارشد واندا، ثروتمندترین فرد کشور چین است و در سال 2012 زنجیره سینماهای ای‌ام‌سی را به قیمت 2.6 میلیارد دلار خریداری کرد.

به گفته این کمپانی، ساخت مرکز بورلی هیلز باعث ورود بیشتر چین به صنعت فیلم هالیوود و تبلیغ بیشتر فرهنگ چین در کشورهای دیگر خواهد شد.

واندا در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: دفتر لس‌آنجلس می‌تواند از منابع صنعت فیلم هالیوود برای حمایت از پروژه‌های فستیوال فیلم بین‌المللی کینگدائوی چین حمایت کند.

این دفتر همچنین می‌تواند مرکزی برای سرمایه‌گذاری روی کمپانی‌های تهیه فیلم‌های محلی و یا اکران‌های بزرگ جهانی باشد.

کمپانی واندا درباره جاه‌طلبی‌هایش برای بین‌المللی شدن نیز پنهانکاری نمی‌کند و در این زمینه سال پیش از ستارگان درجه یک هالیوودی از جمله لئوناردو دی‌کاپریو، نیکول کیدمن و همچنین هاروی واینستین برای شروع ساختمان فیلم کینگدائو این کمپانی در این شهر بندری به همین نام در شرق چین دعوت به عمل آورد.

این موسسه قرار است سال 2017 به طور رسمی افتتاح ‌شود.

کد خبر 268684

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha