چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۸
۰ نفر

۶‌ماه پس از آنکه فیلیپ سیمور هافمن با زیاده‌روی در مصرف مواد‌مخدر در ۴۶سالگی از پا درآمد و هالیوود را در بهت فرو برد، الکل و کوکایین به زندگی یکی دیگر از تحسین‌شده‌ترین بازیگران چند دهه اخیر سینمای جهان در ۶۳سالگی پایان داد و بسیاری از چهره‌های سرشناس هنری و سیاسی را به اظهار تأسف واداشت.

ویلیامز در «ویل هانتینگ خوب» همبازی مت‌دیمن بود.

به گزارش همشهري، در نخستين ساعت‌هاي بامداد روز گذشته به وقت تهران تقريبا تمام رسانه‌هاي مهم آمريكا برنامه‌هاي عادي خود را قطع كردند و از پيدا شدن جنازه بي‌جان رابين ويليامز در منزل مسكوني‌اش در تيبوران كاليفرنيا خبر دادند. اداره تحقيق در مرگ‌هاي مشكوك منطقه اندكي بعد احتمال داد بازيگر و كمدين آمريكايي با خفه كردن خود به زندگي‌اش پايان داده باشد. مدير برنامه‌هاي ويليامز هم گفت كه او اخيرا دچار افسردگي شده بود و دوره بازپروري ترك اعتياد را مي‌گذراند.

قطعي شدن مرگ

آشنايان ويليامز ساعت 11:55صبح دوشنبه به وقت محلي از خانه او با كلانتري مارين كانتي تماس گرفته و اعلام كردند بازيگر برنده اسكار بيهوش است و نفس نمي‌كشد. پيراپزشكان كمتر از 10دقيقه بعد به خانه ويليامز رسيدند و ساعت 12:02خبر مرگ او تأييد و اعلام شد. ويليامز آخرين بار ساعت 22يكشنبه همراه همسرش سوزان اشنايدر ديده شده بود و جنازه او روز گذشته براي قطعي شدن دليل مرگ در اداره تحقيق در مرگ‌هاي مشكوك مارين كانتي كالبدشكافي شد.

يك اسكار و 3نامزدي

رابين ويليامز 21ژوئيه 1951در شيكاگو در ايالت ايلينويز به دنيا آمد و با بازي در نقش‌هاي تلويزيوني جايگاه خود را به‌عنوان يك كمدين تثبيت كرد. او در سال 1978با بازي در نقش بيگانه سريال كمدي «مورك و ميندي» به شهرت رسيد و در مجموع 4بار براي فيلم‌هاي سينمايي «صبح بخير ويتنام» (1987)، «انجمن شاعران مرده» (1989)، «سلطان ماهيگير» (1991) و «ويل هانتينگ خوب» (1997) نامزد اسكار شد. تنها جايزه او هم براي بازي در نقش مكمل فيلم اخير بود.

همكاري با بزرگان

بازيگر آمريكايي كه در ايران بيشتر با فيلم فانتزي «جومانجي» شناخته مي‌شود، در حدود 4دهه فعاليت در سينما و تلويزيون آمريكا 2جايزه امي، 4جايزه گلدن گلوب، 5جايزه گرمي و 2جايزه از انجمن بازيگران آمريكا دريافت كرد. فيلمسازاني چون رابرت آلتمن، جورج روي هيل، پيتر وير، استيون اسپيلبرگ، تري گيليام، بري لوينسن، فرانسيس فورد كاپولا، مايك نيكلز، كنت برانا، وودي آلن و كريستوفر نولان سابقه همكاري با ويليامز را داشتند.

پيام‌ تسليت

اسپيلبرگ كه در فيلم «هوك» با ويليامز همكاري كرده بود، درباره مرگ او چنين گفت: رابين در كمدي يك نابغه و دوستي بود كه هنوز باور نمي‌كنم رفته است.

مرگ مشكوك

اين براي چندمين بار در سال‌هاي اخير است كه شهروندان آمريكايي صبح خود را با شنيدن خبر مرگ مشكوك يكي از ستاره‌هاي هاليوود آغاز مي‌كنند. فيليپ سيمور هافمن، ديويد كارادين بازيگر «بيل را بكش»، توني اسكات فيلمساز بريتانيايي و برادر ريدلي اسكات، هيث لجر بازيگر نقش جوكر در «شواليه تاريكي» و... نمونه‌اي از اين مرگ‌هاي خبرساز و جنجالي هستند كه دلايل برخي از آنها هنوز در پرده ابهام است.

پريدن از صخره

رابين ويليامز مشكل اعتياد به كوكايين و الكل خود را بارها با مردم در ميان گذاشته بود. او سال 2006راهي مركز بازپروري شد تا بر مشكل خود غلبه كند و گفت كه 20سال از اعتياد به الكل عذاب كشيده است. اين حرف‌هاي او توصيفي است از وضعيت ستاره‌هاي گرفتار الكل و مواد‌مخدر: لب صخره ايستاده‌اي و پايين را نگاه مي‌كني، صدايي مي‌شنوي، يك صداي ضعيف كه مي‌گويد «بپر» و ادامه مي‌دهد «همين يك بار»... همه فكر مي‌كنند يك‌بار اشكال ندارد. بعد ديگر امكان بازگشتن نيست.

کد خبر 268678

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha