چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۶ - ۱۲:۴۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: از همان ابتدای نشست مشخص بود که در غیاب پدر این همایون است که در گرانیگاه توجه خبرنگاران قرار می‌گیرد

محور عمده سوالات ، بیش از این که  به کنسرت آتی گروه مربوط باشد به کارهای همایون شجریان و پدرش ارتباط پیدا می‌کند و پسر باید بار پدر را هم بر دوش کشد. وی ابتدا دلیل غیبت استاد را توضیح داد و گفت که  پدر چون امروز مراسم هفت مادرشان در مشهد بود نتوانست در این جمع حاضر شود و من به نمایندگی از ایشان توضیحاتی را درباره شکل و محتوای کنسرت می دهم. همایون سپس گفت که عنوان کنسرت «استاد سخن سعدی » و  همان اجرای اروپای این گروه است [کنسرت شجریان و گروه آوا در اروپا] که در دو بخش اجرا می شود؛ بخش نخست در دستگاه ماهور با اجرای قطعاتی مانندسروچمان‌، انتظار و سخن عشق و بخش دوم هم در دستگاه شورو آواز افشاری با قطعاتی ازساخته های پدرو آقایان فرجپوری و درخشانی.

خبرنگاری پرسید که چرا شما کنسرتی مستقل از پدرتان برگزار نمی‌کنید. همایون جواب داد: من بیشترین لذت را از بودن در کنار پدر می برم و نمی‌خواهم این لذت را از دست بدهم، ضمن آنکه باید وقتی که به تنهایی روی صحنه می‌روم به مرحله ای برسم که کمترین اشتباه را داشته باشم.

خبرنگار دیگری پرسید، از گروه عبدالقادر مراغه‌ای  وکنسرتی که قرار بود با آقای درویشی داشته باشید چه خبر؟ که همایون پاسخ داد: اجرا و اصولا به کنسرت کشیدن کاری که موسیقی آن مربوط به 600 سال قبل است کاری بسیار دشوار است اما ما تاکنون 50 درصد کار را ضبط کرده‌ایم و امیدواریم که در دو سال آینده بتوانیم ابتدا سی دی این کار را منتشر کنیم و سپس هم به فکر اجرای صحنه ای و کنسرت کار باشیم.

فرزند استاد شجریان همچنین گفت که با یکی از گروههای موسیقی درحال همکاری است و امیدوار است در یک سال آینده بتواند اجرایی صحنه‌ای با این گروه داشته باشد.

عدم انتشار دی وی دی کنسرت دو سال قبل از دیگر سوالاتی بود که بین خبرنگاران دست به دست می شد. همایون نیز با اشاره به این که سینگ کردن کارها با تصویر بسیار مشکل است، خبر داد که بخش دوم این کنسرت تصویری آماده است و گروه کارگردانی و تدوین روی بخش اول هم کار می‌کنند که بتوانند آن دو را در یک جا منتشر کنند.

وی همچنین از انتشار غیز مجاز نسخه دی وی دی این کنسرت ابراز گله‌مندی کرد و گفت که این نسخه توسط یکی از نیروهای خدماتی داخل مجموعه به بیرون انتقال داده شد.
وقتی سخن به گلایه از سارقان فرهنگی رسید، همایون گفت که پی‌گیری این کار بی‌فایده است و خبر داد که یک بار با چند شرکت به توافق رسیدند و وکیلی هم اختیار کردند که شکایت از سارقان را به جد پی گیری کنند ،اما درمیانه های راه وکیل ترسید و کار نیمه کاره متوقف ماند.

پرسش دیگر درباره  اجرا نکردن کنسرت در شهرستان‌ها بود که همایون از تدبیر این کار خبر داد و گفت که به آن فکر کرده‌ایم، اما هنوز به نتیجه مشخصی دراین زمنیه نرسیده‌ایم . وی همچنین گفت که بعد از این کنسرت گروه به آمریکا خواهد رفت و البته خبر داد که امکان دارد به دلیل برخی گرفتاری‌های شخصی و کاری نتواند در اوایل سفر گروه را همراهی کند.

در ادامه این مراسم حمید رضا نوربخش که علاوه بر مدیریت این برنامه، مدیر عامل خانه موسیقی هم هست به برخی سوالات خبرنگاران درباره کنسرت‌های خانه موسیقی پاسخ داد و گفت که سلسله کنسرت های بزرگ خانه موسیقی در سال 86 با برنامه 6 شبه آقای شجریان شروع شده است و در آینده نیز گروه کامکارها ['گزارش همشهری آنلاین از کنسرت سال گذشته کامکارها درتالار کشور]و گروه ‌‌ آقای علیزاده کنسرت برگزار خواهند کرد.[کنسرت حسین علیزاده در تهران] وی همچنین از جایگاه مدیر عاملی خانه موسیقی روند حل اختلاف میان اداره اماکن و وزارت ارشاد درباره نحوه برگزاری کنسرت‌ها را رو به پیشرفت توصیف کرد.

پرسش از چگونگی توزیع بلیت از جمله مناقشه خیزترین مباحث این نشست خبری بود. خبرنگاران ابتدا از ظرفیت پایین سرور سایت دل آواز انتقاد کردند که در کنسرت گذشته امکان ورود برای برخی از متقاضیان را فراهم نمی‌کرد که یکی از مدیران اجرایی این کنسرت که مسئولیت امور اینترنتی را بر عهده داشت گفت که آن سرور ظرفیت پایینی داشت و اما این سرور ظرفیت بالایی دارد . وی خبر داد که در کنسرت گذشته ظرف دو ساعت تمایم بلیت‌ها به فروش رفت و پس از آن به دلیل مراجعه بیش از ظرفیت کار سایت مختل شد. این تدبیری اندیشیدیم و حتی سایت‌های پرمراجعه ای چون سایت کنکور را از نزدیک دیدیم و به این جمع بندی رسیدیم که ظرفیت کار را بیشتر کنیم .

به گفته این مسئول قرار است بلیت فقط از طریق اینترنت داده شود و از سوی دیگر روی هر بلیت نام افراد هم درج خواهد شد. قیمت بلیت هم در پنج  رده قیمتی 10 ، 15 ، 20، 25 و 30 خواهد بود و پس از ثبت نام بر اساس نوع نشانی که فرد متقاضی می دهد (ای میل، تلفن، تلفن همراه) با وی تماس گرفته و می خواهند که بلیتش را تحویل بگیرد. برای هر نفر حد اکثر سه بلیت  در نظر گرفته شده است و شهروندان تهرانی  می‌توانند در چهار محل، اقدیسه، صادقیه، شهرک غرب و چهارراه کالج بلیت های خود را دریافت کنند و شهرستانی‌ها از طریق sms و پست الکترونیک می توانند از محل دریاقت بلیت خود مطلع شوند.

کنسرت استاد شجریان و گروه همراه قرار است در روزهای 8، 9، 11، 12‌، 14 و 15 مرداد در تالار وزارت کشور برگزار شود. [سابقه موضوع]

کد خبر 26863

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز