همشهری آنلاین: مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در سنندج گفت: تاکنون در دولت یک ردیف متمرکز برای راهیان نور مشخص نشده و قرار است هر دستگاهی به‌اندازه بضاعت مالی خود بودجه‌ای برای راهیان نور اختصاص دهد.

حسام‌الدین آشنا

به گزارش تسنیم، حسام‌الدین آشنا ظهر امروز در جلسه ستاد راهیان نور استان کردستان که در سالن دولت استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون در دولت یک ردیف متمرکز برای راهیان نور مشخص نشده و قرار است هر دستگاهی به‌اندازه بضاعت مالی خود بودجه‌ای برای راهیان نور اختصاص دهد.

وی گفت: سالانه به‌طور متوسط 400 تا 500 میلیارد تومان برای برنامه‌های راهیان نور در بودجه‌های استانی و ملی هزینه می‌شود.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور تصریح کرد: برنامه راهیان نور یک حرکت پرافتخار است که از سال‌های گذشته به‌طور غریبانه‌ای آغاز شده اما به‌تدریج شکوفا شده است.

وی گفت: برای همگان روشن شد که راهیان نور و این حرکت به‌عنوان یک نیاز ملی و دینی ما قلمداد شده و بخشی از هویت مردم کشورمان را بازسازی کرده است.

آشنا افزود: کاروان راهیان نور پیوند میان نسل جوان و پدران و خاطرات باارزش تاریخ کشورمان را برقرار و یک نشاط و پویایی معنوی میان 5 میلیون زائر راهیان نور در طول سال ایجاد کرده است.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور اظهار کرد: باید ثمره تلاش‌های مسئولان را در راهیان نور در ایجاد تغییر رفتارها و کردارها مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه مفهوم ملت‌سازی ایران با دفاع مقدس تکمیل شده است، گفت: 55 هزار اصفهانی که در استان کردستان به شهادت رسیدند با هدف استقلال ایران با حفظ نگهداری از خاک کردستان انجام شده است.

آشنا تصریح کرد: وقتی اصفهانی‌ها در کردستان در دوران دفاع مقدس می‌جنگیدند و زمانی که مازندرانی در خوزستان در جبهه حضور پیدا می‌کردند این به این معناست که ما همگی از یک ملتیم، و وقتی که فرزندان به دیار رزم پدرانشان می‌آیند می‌فهمند که کردستان پاره‌تن ایران است.

وی گفت: هر قدمی که برای راهیان نور برداشته می‌شود قدمی به‌سمت بهشت است چرا‌که این مسیرها مسیر ارزش‌ها، مسیر شهدا، مسیر امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری است.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور با استناد به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه راهیان نور، خاطرنشان کرد: ایشان بر فراموش نکردن دفاع مقدس تأکید داشتند و ما باید به‌عنوان مسئولان ستاد راهیان نور دفاع مقدس را در دید مردم قرار دهیم.

آشنا از تحریف کردن وقایع دفاع مقدس به‌عنوان تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی نام برد و اظهار کرد: هرکسی نباید از ظن خود دفاع مقدس را تعریف کند و باید سعی کنیم جوانانی که به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند امید، اتکا و اعتمادشان به مسئولان نظام، سپاه، ارتش و بسیج و سیاست‌گذاران آن دوران و اکنون افزایش پیدا کند.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور بر مردمی‌کردن راهیان نور تأکید کرد و افزود: باید در این حرکت فرهنگی 2 جهت مشخص شود و اینکه دفاع مقدس امری مردمی بوده و باید تلاش کنیم چمران‌ها و باکری‌ها به نسل جوان معرفی شوند و اینکه با کمک مردم راهیان نور را ساماندهی کنیم.

وی اظهار کرد: هر ایرانی تا قبل از سن 50سالگی باید یک بار از مناطق عملیاتی کشور بازدید کند و این یک هدف‌گذاری کلان است.

کد خبر 268507

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha