دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۹
۰ نفر

پس از آنکه مخالفت برخی گروه‌های فشار در داخل و خارج از اسپانیا باعث شد برخی هنرمندان اسپانیایی منتقد جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، ناچار به شفاف‌سازی مواضع خود شوند، حالا از هالیوود خبر می‌رسد مدیران ارشد برخی از بزرگ‌ترین استودیوهای فیلمسازی جهان منتقدان صهیونیست‌ها را درلیست سیاه خود قرار داده‌اند و مانع حضور آنها در پروژه‌های هالیوودی می‌شوند.

مدافعان غزه  درلیست سیاه هالیوود


به گزارش همشهري، پنه‌لوپه كروز و خاوير باردم را مي‌توان مشهورترين زوج اسپانيايي حاضر در هاليوود دانست. اين دو چهره سرشناس سينماي جهان در هفته‌هاي اخير همگام با صدها هنرمند اسپانيايي پاي بيانيه‌اي را امضا كردند كه خواستار پايان كودك‌كشي رژيم جعلي اسرائيل در باريكه غزه شده بود؛ ضمن اينكه پيش از اين بيانيه گروهي هم در اظهارنظرهاي جداگانه، نسل‌كشي صهيونيست‌ها را در فلسطين محكوم كرده بودند.

شفاف‌سازي اوليه

چند ساعت پس از رسانه‌اي شدن مواضع سياسي و انسان‌دوستانه كروز و باردم، فشار لابي‌هاي صهيونيستي باعث شد هر دو در شبكه‌هاي اجتماعي اقدام به شفاف‌سازي كنند بلكه اندكي از فشارهاي داخلي و خارجي كاسته شود. همزمان در آن‌سوي اقيانوس، جان وويت بازيگر مشهور آمريكايي و پدر آنجلينا جولي در حمايت از صهيونيست‌ها لب به سخن گشود و خواستار شرمندگي بازيگراني شد كه از خونريزي و كودك‌كشي اسرائيل آشكارا انتقاد كرده‌اند.

مدافع آزادترين كشور دنيا!

اين مدافع جدي صهيونيسم در هاليوود كه بارها با دخترش وارد جنگ لفظي شده و سال‌هاست ديگر او را فرزند خود نمي‌داند، دفاع ستاره‌ها را از مردم مظلوم غزه حاصل ناداني آنها دانست و در اظهارنظري احمقانه چنين گفت: شما در كشوري آزاد مثل آمريكا مشهور و پولدار شده‌ايد! اسرائيل هم تنها كشور آزاد خاورميانه است. آيا اگر در كشوري مانند ايران، سوريه، لبنان و... بوديد مي‌توانستيد به اين موفقيت برسيد؟ از اين جايگاه خود براي پراكندن خوبي در جهان بهره ببريد!

انتقاد از نسل‌كشي ممنوع!

بسياري از آنها كه سال‌هاست در شهرك سينمايي هاليوود در قلب ايالات متحده كار و زندگي مي‌كنند، مي‌دانند كه بايد به قانون «انتقاد از اسرائيل ممنوع!» پايبند باشند. تخطي از اين قانون مجازات‌هايي در پي دارد كه خيلي زود دامن زوج سرشناس اسپانيايي را گرفت. روزنامه بريتانيايي تايمز در گزارشي مفصل پرده از خبري برداشت كه پيش از اين كمتر چنين صريح و آشكار از سوي روساي هاليوود رسانه‌اي شده بود.

تحريم براي آزادي‌خواهي

به نوشته رايس بليكلي خبرنگار تايمز در لس آنجلس، برخي از پرنفوذترين مديران استوديوهاي بزرگ هاليوودي تصميم گرفته‌اند پنه‌لوپه كروز و خاوير باردم را به بهانه موضعگيري آشكار عليه اسرائيل در فهرست سياه خود قرار دهند. به اين ترتيب، 2بازيگر برنده اسكار در حالي به‌خاطر اظهارنظر شخصي و محكوم كردن نسل‌كشي در فلسطين از حضور در پروژه‌هاي سينمايي بازمي‌مانند كه سال‌هاست صداي آزادي‌خواهي چهره‌هاي سينمايي آمريكا گوش فلك را كر كرده است.

دفاع فيلمسازان كره‌اي از مظلومان غزه

همزمان با چهره‌هاي مشهور ورزشي و سينمايي سراسر جهان، گروهي شامل 100چهره سرشناس كره‌اي هم دست به‌كار شدند و با محكوم كردن جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي در غزه خواستار پايان نسل‌كشي در فلسطين شدند. در ميان اين چهره‌ها نام پارك چان ووك و ريو سونگ وان براي سينمادوستان سراسر جهان آشناتر از ديگران است. اين گروه 100نفري با امضاي بيانيه موسوم به «صلح براي فلسطين» از ارتش رژيم صهيونيستي خواستند به حمله‌هاي وحشيانه به غزه پايان دهد و به معاهده‌هاي بين‌المللي پايبند باشد. قرار است اين بيانيه به سفارت اسرائيل در سئول، وزارت امور خارجه كره‌جنوبي و شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحده تحويل شود. در بخشي از بيانيه فعالان كره‌اي آمده است: حمله‌هاي اسرائيل به شهروندان فلسطيني و نسل‌كشي در غزه بايد زودتر پايان يابد. اين مصداق كامل نسل‌كشي يكجانبه و جنايت جنگي عليه ملتي مظلوم از سوي دهمين نيروي نظامي بزرگ دنياست. پارك چان ووك كارگردان فيلم «پيرپسر» كه به تازگي براي حضور در يك جشنواره به سرزمين‌هاي اشغالي رفته بود، در اعتراض به حمله‌هاي وحشيانه صهيونيست‌ها كلاس‌هاي فيلمسازي خود را تعطيل كرد.

 

کد خبر 268421

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha