همشهری آنلاین: استاندار گیلان گفت: برای رفع مشکل تالاب بندرانزلی، نیازمند همکاری آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) هستیم.

به گزارش ایرنا، "محمدعلی نجفی" عصر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گیلان افزود: قرار شد که امسال کمک‌های کنوانسیون ژاپن برای احیاء تالاب انزلی انجام گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: وضعیت ویگاه در ژاپن خیلی بدتر از تالاب انزلی بود اما امروز جزو نقاط گردشگری ژاپن به شمار می‌شود.

وی با اشاره به سفر خود و مدیرکل محیط زیست استان به کشور ژاپن خاطر نشان کرد: این دعوت با همکاری سازمان بین‌المللی ژاپن انجام گرفت.

نجفی بیان داشت: کنوانسیون حفظ تالاب‌های جهان برای اولین بار در رامسر با هدف حفظ و حراست از آب‌های دریاها، دریاچه‌ها و آبگرفتگی تشکيل شد که برخی از کشورها از جمله ژاپن دقت عمل بیش‌تری داشتند و بهتر شدند.

استاندار گیلان تصریح کرد: ما به دلیل برخی مشکلات از جمله خشکسالی و تحریم‌ها، نسبت به منابع زیست محیطی کم‌ توجه‌تر شدیم و این منابع آسیب دیدند.

وی با بیان این که دریاچه ارومیه، زاینده‌رود و تالاب انزلی با مشکل مواجه هستند، بیان کرد: جلوگیری از سموم خانگی، صنعتی و کشاورزی بسیار حائز اهمیت است که در این رابطه به همکاری مردم نیازمندیم.

به گزارش ایرنا، تالاب انزلی با وسعتی در حدود ۱۹۳ کیلومتر مربع به عنوان زیستگاهی برای پرندگان مهاجر در سطح بین‌المللی شناخته شده و بر روی سواحل جنوبی دریای خزر واقع است.

این تالاب در ماه ژوئن ۱۹۷۵ در نشست رامسر به ثبت بین‌المللی رسیده است و با توجه به افزایش تخریب‌های مربوط به فعالیت‌های انسانی در سال ۱۹۹۳ در لیست تالاب‌های در معرض نابودی قرار گرفت.

کد خبر 268297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha