یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۷
۰ نفر

رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران گفت: کمبود آب تهران ناشی از سال‌ها بی‌برنامگی است.

 محمد حقاني در مصاحبه با همشهري درباره مشكل كمبود آب تهران و جدي‌شدن موضوع جيره‌بندي آب گفت: مشكلاتي كه الان براي شهر تهران حادث شده به‌دليل بي‌برنامگي‌هاي سال‌هاي گذشته است تا جايي كه به‌هرحال الان كار به جايي رسيده كه تهران و برخي كلانشهرها ازنظر كمبود آب كارت قرمز و زرد مي‌گيرند.

به گفته حقاني مواهب طبيعي و پتانسيل شهرتهران حد و حدودي دارد كه اگر بيش از آن بخواهيم فشار آوريم مشكلاتي ايجاد مي‌كند.

وي تمركز مراكز اداري، تجاري، آموزشي، بهداشتي و... در شهرتهران را موجب افزايش بي‌رويه جمعيت درپايتخت و متعاقب آن بروز اين كمبود‌ها دانست و از دولت خواست تا دراين باره يك برنامه‌ريزي مناسب داشته باشد وگرنه مشكلات تهران كه ناشي از مهاجرت بي‌رويه جمعيت به آن است با نامه و بخشنامه برطرف نمي‌شود.

رئيس كميته محيط‌زيست شوراي شهر با اشاره به اينكه ستون فقرات شهر تهران درحال شكسته شدن است، خواستار آن شد تا با تدبير و با توجه به شرايط محلي و منطقه‌اي و طبيعي كشور كار توزيع جمعيت، خدمات، مراكز آموزشي، صنايع، مراكز بهداشتي و... به د‌رستي صورت گيرد تا اينكه شهر تهران از بار اين همه تمركز زياد نجات پيدا كند.

حقاني كه پيش از اين از دولت خواسته بود تا هزينه‌هاي پايتخت بودن شهر تهران را بپردازد، گفت: به‌هرحال بسياري از امكانات و خدمات در شهر تهران متمركز است به همين دليل روزي 2تا 3ميليون نفر غيراز ساكنين تهران درا ين شهر تردد دارند، از سوي ديگر 9شهرستان، 27شهر و 420آبادي در اطراف تهران وجود دارد كه بسياري از جمعيت آنها به هر دليلي اعم از مسائل اداري،كسب درآمد و... به نوعي روزها ساكن تهران هستند وشب به محل زندگي خود باز مي‌گردند.

حقاني در بخش ديگري از مصاحبه‌خود با همشهري ازنگراني‌هاي خود بابت وضعيت نگهداري باغات كاخ‌هاي سعد آباد و نياوران سخن گفت و افزود: اگر در شهر عدالت نباشد به جايي نخواهيم رسيد. دليلي ندارد دريك بخش‌هايي بتوانيم امكاناتي را فراهم كنيم و دربخش‌هايي عقب بيفتيم. وي در اين‌باره خواستار تحقق مديريت يكپارچه شهري شد و اينكه شهرداري بايد حاكم برمقدرات خدماتي شهر تهران باشد.

وي ضمن طرح اين پيشنهاد كه بخش‌هاي نگهداري سازمان ميراث فرهنگي نه فني آن بايد به شهرداري واگذار شود، گفت: من حتي در اين‌باره پيشنهاد تشكيل فراكسيوني را در شوراي شهر مطرح كردم تا پيگير موضوع تحقق مديريت يكپارچه شهري باشد.

رئيس كميته محيط‌زيست شوراي شهر همچنين در پاسخ به سؤال همشهري درباره لزوم تغيير ساختمان فعلي شوراي شهر و تدارك ساختماني ديگر براي آن گفت: متأسفانه حدود 15سال است كه در اين امر تأخير داشتيم و ساختمان فعلي نمادي از شوراي شهرو قابل دسترسي عمومي نيست بلكه ساختمان شورا مثل مجلس كه خانه ملت است بايد خانه مردم شهر تهران باشد و از نظر جايگاه فيزيكي درجايي قرار گيرد كه دسترسي شهروندان به آن فراهم باشد.

کد خبر 268285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha