شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین ژلاتین می‌تواند باعث افزایش استحکام استخوان‌ها شده و از بروز پوکی استخوان و آرتروز پیشگیری کند. برای کاهش کلسترول و تری گلیسیرید خون مفید است و باعث کنترل قند خون می‌شود.

ژلاتین یک دسر ایده‌آل برای افرادی است که تمام روز را به دنبال مصرف شیرینی‌جات می‌گردند. خودتان بهتر می‌دانید که تهیه‌ی آن به عنوان دسر کار ساده‌ای است و علاوه بر اینکه یک دسر خنک و شیرین به حساب می‌آید می‌توان روی خواص لاغری آن نیز حساب کرد.

البته خواص ژلاتین به اینجا ختم نمی‌شود و می‌تواند از ابتلا به برخی از بیماری‌ها نیز پیشگیری کند. در این مطلب کوتاه چند نمونه از خواص این دسر پرطرفدار را عنوان می‌کنیم. با ما باشید.

خواص ژلاتین

این دسر خوشمزه از اسیدآمینه‌ها و پروتئین‌ها ساخته شده است. ژلاتین حاوی ده ترکیب ضروری برای بدن می‌باشد. باید بدانید که این دسر سرشار از کلاژن بوده و باعث تقویت استخوان‌ها می‌شود. ژلاتین برای پیشگیری از بیماری‌های مانند پوکی استخوان و آرتروز نیز مفید است. اگر اهل ژله‌اید بدانید که این دسر به کاهش کلسترول خون کمک کرده و پیری را به تأخیر می‌اندازد، قند خون را کنترل می‌کند و مقاومت فیزیکی بدن را افزایش می‌دهد.

ژلاتین بخورید اما زیاده‌روی نکنید

انواع مختلفی از ژلاتین با کاربردهای متنوع وجود دارد. بهترین روش این است که روزانه 10 گرم معادل یک قاشق غذاخوری ژلاتین میل کنید. انواع ژلاتین‌های رژیمی نیز وجود دارد که برای افراد دیابتی نوع 2 تولید می‌شود. می‌توانید با یک متخصص مشورت کنید تا شما را با انواع ژلاتین آشنا کرده و بر اساس وضعیت جسمی و بدنی‌تان ژلاتین مناسب را به شما معرفی کند.

تمام قدرت ژلاتین

توجه داشته باشید که با مصرف صرفاً ژلاتین به اهداف سلامتی‌تان نمی‌رسید. لازم است که یک تغذیه‌ی متعادل داشته و ورزش کنید تا از گزند پیری و بیماری‌ها در امان باشید. درعین‌حال بدانید که ژلاتین می‌تواند باعث افزایش استحکام استخوان‌ها شده و از بروز پوکی استخوان و آرتروز پیشگیری کند. برای کاهش کلسترول و تری گلیسیرید خون مفید است و باعث کنترل قند خون می‌شود. همچنین باید بدانید که این دسر باعث مرطوب نگه‌داشتن موها، ناخن‌ها و پوست می‌شود. ژلاتین برای التیام جای زخم مناسب است و خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می‌کند. اگر می‌خواهید پوستتان با طراوت و مقاوم باشد ژلاتین را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید.

البته اگر از مشکل و بیماری خاصی رنج می‌برید و در مصرف این نوع دسر دچار تردید هستید حتماً با پزشکتان مشورت کنید.

منبع: santé

کد خبر 268137

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha