شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

جنگنده‌های اف -۱۸ آمریکا روز گذشته پس از دستور باراک اوباما برای اولین بار مواضع گروه تروریستی داعش را در نزدیکی اربیل بمباران کردند.

نقشه

پنتاگون انجام اين حمله هوايي را تاييد كرده و برخي منابع عراق از كشته و زخمي شدن صدها عضو اين گروه خبر داده‌اند. باراك اوباما ديروز اعلام كرد كه دستور عمليات هوايي نظامي و غيرنظامي آمريكا در شمال عراق را صادر كرده‌است. به گفته او، اين عمليات هوايي محدود 2هدف دارد اول بمباران بخش‌هايي از مواضع تحت كنترل داعش در شمال عراق و دوم انتقال كمك‌هاي غذايي به كردهايي كه در اين منطقه از ترس داعش در كوه‌ها آواره شده‌اند.

در روزهاي اخير با پيشروي تروريست‌هاي داعش در شمال عراق و تصرف چندين شهر نزديك موصل و رسيدن آنها به 40كيلومتري اربيل، هزاران نفر از شهروندان كرد اين مناطق آواره شده‌اند. سازمان ملل هفته گذشته درباره گرسنگي و مرگ بيش از 40هزار نفر از ساكنان شهر سنجار كه از بيم داعش به كوه‌ها پناه برده‌اند هشدار داد. نيروي هوايي عراق به دستور نوري مالكي هفته گذشته به كمك پيشمرگه‌هاي كرد رفت و مواضع داعش را بمباران كرد.

اما با توجه به محدود بودن امكانات نظامي دولت عراق، داعش همچنان به پيشروي خود ادامه داده و برخي گزارش‌ها از تصرف سد موصل توسط داعش حكايت دارد. دولت آمريكا كه از ارسال كمك‌هاي تسليحاتي براي عراق يا هرگونه مداخله نظامي ديگر عليه تروريست‌هاي داعش خودداري كرده است، اكنون اولين مرحله از عمليات نظامي خود را در عراق آغاز كرده‌است.بخش عمده ساكنان شهر سنجار از اقليت ايزدي هستند و دولت آمريكا اعلام كرده براي دفاع از اقليت‌ها تصميم به مداخله نظامي گرفته‌است.

کد خبر 268107

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha