همشهری آنلاین: معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی هزینه اعزام هر نفر را ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود:در صورت همکاری استانداری هزینه این سفرها کاهش خواهد داشت.

 راهیان‌نور

به گزارش ایسنا، محمدعلی قاسمی، در جمع خبرنگاران در نشست خبری با اشاره به اینکه برای میزبانی از 5000 زائر در مناطق عملیاتی غرب برنامه‌ریزی کرده‌ایم،گفت:از این تعداد 1200 نفر با 32 دستگاه اتوبوس اعزام می‌شود و بقیه افراد نیز بر اساس تصمیمات صورت گرفته به‌صورت خانوادگی و با وسیله شخصی از مناطق عملیاتی غرب کشور بازدید خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه اولین گروه اعزامی اردوهای راهیان نور غرب کشور مربوط به بسیج ادارات با ظرفیت 180 نفر است که با چهار اتوبوس از محل مزار شهدای شهرستان بیرجند راهی مناطق عملیاتی غرب کشور می‌شود، مدت این اردو را هفت روز اعلام کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در مورد اردوهای دانش‌آموزی راهیان‌ نور نیز گفت:اردوهای راهیان‌ نور دانش‌آموزی طرح مشترکی با وزارت آموزش و پرورش از پنج سال پیش برای دانش‌آموزانی که درس آمادگی دفاعی دارند برنامه‌ریزی شده و در این راستا امسال نیز قرارگاه مشترک بسیج سپاه استان و آموزش و پرورش تشکیل شده است.

قاسمی اظهارکرد: اردوهای راهیان نور امسال به یاد شهدای غزه و با شعار زیارت با معرفت، مشارکت عمومی همگام با مدیریت جهادی برگزار می‌شود و محل اعزام از شهرهایی که میدانی به نام قدس دارند از میدان قدس و شهرهایی که خیابان فلسطین دارند از خیابان فلسطین خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه زمان اعزام این اردوها به‌صورت کشوری از 15 مهر آغاز می‌شود، ادامه داد: در استان بر اساس برنامه‌ریزی قرارگاه مشترک بسیج سپاه انصارالرضا(ع) و آموزش و پرورش بوده که ظرفیت آن در خراسان جنوبی شش هزار نفر است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اردوهای دانش‌آموزی راهیان‌نور رایگان است با کمبود اعتبار و بودجه مواجه هستیم و برای حل این مشکل والدین دانش‌آموزان و خیران باید به این حوزه ورود کنند.

کد خبر 268089

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha