همشهری آنلاین: رئیس جمهور آمریکا شب گذشته اعلام کرد که مجوز حملات هوایی ارتش این کشور به مواضع داعش در شمال عراق را برای جلوگیری از کشتار مردم صادر کرده است.

مهر به نقل از رویترز نوشت: اوباما گفت: می توانیم با احتیاط و مسئولیت پذیری طوری عمل کنیم تا جلوی کشتار احتمالی را بگیریم. در نتیجه من اجازه دادم در صورت نیاز برای کمک به نیروهای عراقی که مشغول مبارزه علیه شورشیان بوده و حمایت از غیرنظامیانی که در این کشور گرفتار شده اند ، حملات هدفمندی هوایی انجام شود.

این اظهارات اوباما در حالی است که پیشتر یکی از سخنگویان نیروهای پیشمرگه کردستان عراق، گفته بود جنگنده های آمریکا روز پنجشنبه، مواضع نیروهای داعش را در دو منطقه در شمال عراق بمباران کرده اند.

با وجود این موضوع، خبرگزاری فرانسه از قول یک مقام رسمی آمریکا که نامش فاش نشده اعلام کرد ایالات متحده هنوز چنین حملاتی را در عراق انجام نداده ولی آماده‌ است تا حملات نظامی هدفمندی را زمانی که شرایط ایجاد کند انجام دهد.

اوباما در اظهارات روز گذشته برای آنکه خود را حامی حقوق بشر و مدافع مردم بی دفاع عراق نشان دهد گفت : وقتی ما با موقعیتی شبیه این روبرو هستیم، در شرایطی که مردم بیگناه با خشونتی فاجعه بار روبرو هستند، وقتی ما اجازه داریم (اشاره وی به درخواست دولت عراق) و وقتی ما امکان منحصر به فردی برای کمک به جلوگیری از کشتار را داریم، آنگاه بر این عقیده ام که ایالات متحده نمی تواند چشمان خود را ببندد.

آسوشیتدپرس نیز پیشتر از قول کاخ سفید گفته بود که هواپیماهایی حامل بسته های مواد غذایی و کمکهای اولیه برای مردم گرفتار شده در مناطق کوهستانی شمال عراق‌، در راه این منطقه اند.

کد خبر 268060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha