همشهری آنلاین: شبکه تلویزیونی المیادین از فرار دسته جمعی هزاران غیرنظامیان از شهر عرسال در مرز لبنان با سوریه به شهر اللبوه خبر داد.

ادامه درگیری بین ارتش و تکفیری ها در عرسال لبنان

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، درگیری بین ارتش لبنان با افراد مسلح وابسته به گروههای تروریستی و تکفیری در شهرک مرزی عرسال در شرق لبنان و در مجاورت مرز سوریه ادامه دارد.

درگیری بین ارتش با افراد مسلح در شهرک عرسال از ساعت هفت و سی دقیقه به وقت محلی صبح امروز دوباره آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری رسمی لبنان افزود: یگان های ارتش می کوشند ساختمان دادگاه واطراف ساختمان گمرک را در داخل شهرعرسال از افراد مسلح پس بگیرند.

درهمین حال ارتش لبنان در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: یگان های پشتیبانی برای کمک به نیروهای ارتش در برابر حملات افراد مسلح وارد شهرک مرزی عرسال شدند .

شهرک عرسال و مناطق حومه آن از شنبه گذشته شاهد درگیری های مسلحانه شدید بین ارتش و افراد مسلح وابسته به گروههای تروریستی و تکفیری است.

بنا بر اعلام منابع امنیتی لبنان، ارتش برای پاکسازی کامل عناصر مسلح از چند محور به شهرک عرسال و مناطق حومه آن حمله می کند.

این منابع افزود: تاکنون 14 نظامی لبنان در درگیری های اخیر در شهرک عرسال کشته و 86 تن دیگر زخمی و22 تن دیگر ناپدید شدند.

در درگیری های تروریست ها با ارتش لبنان در منطقه عرسال که به بهانه بازداشت عماد احمد جمعه ، یکی از افراد سوری تحت تعقیب ارتش لبنان، از روز شنبه (11 مرداد) آغاز شد، عناصر تروریستی به شهرک عرسال و همچنین یک پاسگاه امنیتی در مرز سوریه و لبنان، حمله کردند؛ ارتش لبنان با استفاده از سلاح های سنگین پاسگاه را از آنان پس گرفت و شهرک عرسال را به محاصره درآورد.

همچنین تیراندازی تروریستها به یک گروه میانجی متشکل از روحانیون، چند زخمی بر جای گذاشت.

حمله به اتوبوس ارتش در طرابلس

به گفته شبکه تلویزیونی العالم، در تیراندازی به سوی اتوبوس حامل افراد ارتش لبنان در طرابلس در شمال لبنان هشت نظامی این کشور زخمی شدند.

طرابلس دومین شهر بزرگ لبنان است که در نزدیکی ساحل و در 85 کیلومتری شمال شهر بیروت واقع شده است.

کد خبر 267874

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha