همشهری آنلاین: معاون وزیر امور خارجه انگلیس در واکنش به موضع دولت لندن در قبال غزه استعفای خود را اعلام کرد و گفت: نمی‌توانم دیگر از سیاست‌های دولت در قبال درگیری میان اسرائیل و حماس حمایت کنم.

استعفای معاون وزیر خارجه انگلیس در اعتراض به سیاست‌های لندن در قبال غزه

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، بارونس سعیده وارثی، وزیر پاکستانی الاصل دولت انگلیس در امور ادیان و جوامع و معاون وزیر خارجه در امور روابط خارجی و کشورهای همسود در توییتر رسمی خود اعلام کرد: با نهایت تاسف باید اعلام کنم که صبح امروز من متن استعفای خود را برای دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس ارسال کردم. من دیگر نمی‌توانم از سیاست‌های دولت در قبال غزه حمایت کنم.

این مقام سابق کابینه دولت دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس پس از استعفا در اولین مصاحبه خود با هافینگتون پست گفت: انگلیس در طرف اشتباه تاریخ است. اسرائیل باید تحریم تسلیحاتی بشود. موضع انگلیس در قبال غزه به لحاظ اخلاقی قابل دفاع نیست و این حمایت به نفع انگلیس نیست و در بلندمدت اثرات گزنده‌ای بر اعتبار ما وارد می‌کند.

وی دولت ائتلافی انگلیس را به ناکامی در میانجی‌گری در خاورمیانه متهم کرد و خواستار اعمال تحریم تسلیحاتی فوری علیه رژیم صهیونیستی شد. بارونس وارسی گفت: تنها زمانی دولت انگلیس می‌تواند به عنوان یک میانجی‌گر موفق در خاورمیانه عمل کند که واقعا صادقانه عمل کند و هم‌اکنون من بر این باورم که رفتار دولت انگلیس اینگونه نیست.

کد خبر 267871

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha