مینا شهنی: شرکت سرمایه‌گذاری بیمه‌شدگان و بازنشستگان تأمین اجتماعی تشکیل می‌شود.

عزیز بیگی، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، با اعلام این خبر گفت: با تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری بیمه‌شدگان و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی سهام آن به بازنشستگان تأمین اجتماعی واگذار خواهد شد.

مدیر عامل شستا با تاکید بر این‌که سهام شستا قابل واگذاری نیست افزود: قرار نبوده که سهام شستا به بازنشستگان تأمین اجتماعی واگذار شود بلکه بنابر توافقات انجام شده سهام شرکت اخیر واگذار خواهدشد.

عزیز بیگی در حالی از تاسیس شرکت دیگری سخن می‌گوید که چندی پیش خبری از سوی روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی (شستا) به روزنامه‌ها مخابره شد که حکایت از واگذاری سود سهام شستا به بازنشستگان تأمین اجتماعی داشت.

در خبر فرستاده شده به نقل از عزیز بیگی آمده بود: این تصمیم در راستای سیاست‌های دولت در رسیدگی به امور معیشتی مردم، اجرای اصل 44قانون اساسی و دستیابی به عدالت اجتماعی اتخاذ شده‌است. بر اساس این خبرقرار بود سود یاد شده میان 200 هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی توزیع شود.

هر چند در خبر منتشر شده قبلی از سوی روابط عمومی این شرکت جزئیات و چگونگی این واگذاری اعلام نشده بود که آیا تمامی سهام این شرکت واگذار می‌شود  و یا تنها بخشی از سهام شرکت شستا به بازنشستگان واگذار خواهد شد.

اما عزیز بیگی دو روز قبل در حاشیه گردهمایی سراسری مدیران خانواده وزارت رفاه و تأمین اجتماعی در سالن همایش‌های بیمارستان میلاد با تاکید بر این‌که سهام شستا قابل واگذاری نیست ماجرای تاسیس یک شرکت جدید را پیش کشید.

بر اساس گفته‌های مدیرعامل شستا در صورت تصویب نهایی تاسیس این شرکت توسط سازمان تأمین اجتماعی در آینده نزدیک این شرکت تاسیس و بازنشستگان از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

گفتنی است شستا به غیر از سرمایه ثبتی 2هزار میلیارد تومان سرمایه دارد و تاکنون از محل مطالبات سازمان تأمین اجتماعی،10هزار میلیارد ریال سهام از دولت دریافت کرده و در اداره آن بسیار موفق بوده‌است.

کد خبر 26785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز