سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۳
۰ نفر

یک هفته از عید فطر گذشته و فیلم‌هایی که در فهرست اکران قرار داشتند تاکنون روزهای خوبی را در گیشه سپری کرده‌اند.

سینما-فیلم امروز

 از قبل هم مي‌شد حدس زد كه عيد فطر در‌ماه مياني تابستان مي‌تواند يك فصل طلايي براي فروش رقم بزند. به همين دليل، از مدت‌ها پيش خيلي‌ها در تلاش بودند فيلمشان را در سبد نمايش عيد فطر بگنجانند تا بعد از نوروز مهم‌ترين بازه نمايش فيلم را در سال‌جاري از دست ندهند.

به دنبال استقبال مخاطبان از فيلم «امروز» ميركريمي سينماهاي جوان و ايران در تهران و سينماهاي هويزه و سيمرغ در مشهد و چند سالن سينمايي در اصفهان، كرج، اهواز، تبريز و يزد به تعداد سالن‌هاي نمايش‌دهنده فيلم در كشور اضافه شد.

فيلم امروز، ميركريمي در تهران به سرگروهي سينما استقلال و در سينماهاي آزادي، استقلال، مركزي، پرديس ملت، سمرقند، پرديس زندگي، ماندانا، شكوفه، سپيده، فرهنگ و اريكه ايرانيان نمايش داده مي‌شود كه در تعدادي از سينماها به سانس اضافه كشيده شده است.

عطاران كه تا روز گذشته در تهران يك ميليارد و 450ميليون تومان فروخته و فروش آن درمجموع تهران و شهرستان مرز 2ميليارد را هم پشت سر گذاشته، هنوز براي ركوردشكني اميدوار است. براساس قرارداد شركت پخش، ردكارپت تا 2هفته بعد از عيد فطر هم بر پرده سينماها خواهد بود و با توجه به اينكه اين موعد زماني همزمان با روزهاي آخر مرداد است، هنوز به فروش بيشتر اميدوار است.

فيلم‌هاي فردا

برنامه اكران دوم عيد فطر و فيلم‌هاي جايگزين مشخص است و بايد در انتظار بود تا فيلم‌هاي روي پرده جايشان را به دومين گروه از فاتحان گيشه تابستان بدهند. آرايش غليظ حميد نعمت الله كه احتمالا پس از «امروز» در گروه سينمايي استقلال روي پرده مي‌رود، از آن فيلم‌هايي است كه به‌خاطر كارگردان، بازيگران و البته خواننده تيتراژ پاياني نمي‌توان از كنارش به‌راحتي رد شد.

جايگزين‌هاي گروه‌های فرهنگ، آفريقا و آزادي هم مشخص شده است. در گروه فرهنگ به جاي «آذر، شهدخت، پرويز و ديگران» سري جديد فيلم پرفروش تهمينه ميلاني اكران مي‌شود و «كلاشينكف» در گروه آفريقا جايش را به آخرين ساخته فريدون جيراني مي‌دهد. «آتش‌بس2» و «خوابزده‌ها» براي فروش در اين فصل داغ اكران بسيار اميدوارند. گروه آزادي كه اين روزها ميزبان «فرشته‌ها با هم مي‌آيند» است هم در نوبت بعدي فيلم «خانوم» را اكران مي‌كند. البته مهم‌ترين رقيب فيلم‌هاي در نوبت اكران تابستاني موش‌هايي هستند كه قرار است فرش قرمز عطاران را بجوند و جايگزين فيلم او شوند.

فرش قرمز 2میلیاردی

در ميان فيلم‌هاي روي پرده به استثناي رد كارپت كه در اكران عيد فطر قرار نداشت، بيشترين فروش مربوط است به كلاشينكف. بعد از آن فيلم‌های تازه افخمي و ميركريمي قرار دارند و نخستين ساخته حامد محمدي رتبه چهارم را در ميان اين 4فيلم از آن خود كرده است. نكته جالب درباره فيلم اخیر اينكه با وجود فروش پايين‌تر فرشته‌ها با هم مي‌آيند درمجموع فروش سينماها، فرشته‌ها بالاترين رقم فروش در سينماهاي سرگروه را براي آزادي به ارمغان آورده‌اند.

اين 4 فيلم براي كسب نتيجه مطلوب در فروش از روز اكران (قبل از عيد فطر) فقط 7هفته فرصت دارند. چرايي ماجرا را از زبان غلامرضا فرجي سخنگوي شوراي صنفي نمايش بخوانيد كه به همشهري مي‌گويد: براساس بخشنامه، فيلم‌هاي اكران تابستان كه از كف فروش هم برخوردارند حداكثر 7هفته روي پرده خواهند ماند. البته اين زمان در فصول ديگر سال تغيير مي‌كند.

موش‌ها براي تسخير سينما‌ها مي‌آيند

چند وقتي است كه سينماها در انتظار هجوم موش‌هاي خاطره‌انگيز هستند. در هفته‌هاي گذشته به‌طوررسمي اعلام شد كه «شهرموش‌ها2» بعد از پايان نمايش فيلم رضا عطاران در گروه قدس روي پرده مي‌رود. غلامرضا فرجي، درباره تاريخ دقيق اكران اين فيلم به همشهري مي‌گويد:با توجه به اينكه پايان زمان قرار داد فيلم «ردكارپت» همزمان است با آخر مرداد و البته شهادت امام جعفر صادق(ع) احتمال دارد تا نمايش عمومي شهر موش‌ها چند روزي به تعويق بيفتد و موش‌ها در شهريورماه روانه سالن سينماها شوند.

کد خبر 267802

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha