سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: طیف گسترده‌ای عوامل ممکن است باعث دست زدن یک فرد به خودکشی شوند، و در یک وضعیت معین مشابه گروهی افراد ممکن است خودکشی کنند و گروهی دیگر نه.

به گزارش لایو ساینس گروهی از پژوهشگران در دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز معتقدند که این تفاوت عمدتا به یک جهش ژنتیکی مربوط است که باعث می‌شود احتمال خودکشی در افراد بالا برود و مهمتر اینکه این جهش ژنتیکی را با یک آزمایش خون می‌توان شناسایی کرد.

این پژوهشگران در بررسی‌های خود متوجه شدند افرادی که به علت خودکشی مرده‌آند میزان‌های کمتر از طبیعی ژنی به نام SKA2 را دارند که در کنترل مغز بر هورمون‌های استرس نقش دارد، و در صورت فقدان یا درست عمل نکردن آن، موقعیت‌های استرس‌زایی که معمولا قابل تحمل است، می‌توانند فرد را به فکر خودکشی بیندازد یا او را وادارد به خودکشی دست بزند.

این جهش علاوه بر اینکه باعث کاهش میزان این ژن می‌شود، باعث افزوده شدن گروه‌های متیل به SKA2‌های موجود می‌شود.

در صورتی که یافته‌های این پژوهشگران در بررسی‌های بزرگتر ثابت شود، این امیدواری وجود دارد که با انجام آزمایش نمونه‌های خون افراد از لحاظ میزان گروه‌های متیل در ژن‌های SKA2 بتوان پیش‌بینی کرد که احتمال خودکشی در افراد دچار بیماری روانی چقدر است و درمان متناسب با میزان این خطر را تجویز کرد.

کد خبر 267793

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha