همشهری آنلاین: گزارش‌های جانبدارانه خبرنگار الجزیره، صدای اعتراض فعالان سیاسی فلسطینی را درآورد.

خبرنگار الجزیزه

به گزارش ایسنا، جانبداری «نیک شفرین»، خبرنگار شبکه الجزیره (انگلیسی) از رژیم اسرائیل و ارائه اطلاعاتی محرمانه از محل دقیق پرتاب موشک‌های حماس در قالب گزارش زنده تلویزیونی از شهر غزه، خشم و نارضایتی فلسطینیان و فعالان سیاسی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت. در این میان عده‌ای خواهان اخراج او از غزه بودند.

به گزارش شبکه «غزه 24»، جمعی از فعالان سیاسی در شبکه‌های اجتماعی کمپینی در اعتراض به این خبرنگار راه‌اندازی کردند. این افراد به خاطر پوشش خبری غیر حرفه‌ای و خارج از اصول اخلاق خبرنگاری، خواهان اخراج فوری او از غزه شدند.

نیروهای مقاومت همواره خواهان مجهول ماندن محل پرتاب موشک‌های خود در راستای حفظ آن‌ها از حملات ارتش اسرائیل هستند. به همین دلیل از خبرنگاران خارجی حاضر در غزه خواسته می‌شود از این نقاط فاصله بگیرند و تنها از وضعیت ویژه مردم در این منطقه گزارش تهیه کنند.

فعالان سیاسی فلسطین که گزارش‌های خبری رسانه‌های عربی و خارجی از جنگ را مورد بررسی قرار می‌دهند، بر این باورند که «شفرین» همواره سعی داشته که گزارش‌های دروغینی از غزه ارائه کند و به شکل واضحی، از رژیم اسرائیل حمایت می‌کرد، به دلیل همین اقدامات غیرحرفه‌ای، بسیاری خواهان اخراج فوری وی شده‌اند. در این میان عده‌ای هم معتقدند باید پیش از هرگونه تعلیق و اخراج، این خبرنگار الجزیره مورد بازجویی قرار گیرد.

«نیک شفرین» از ابتدای سال جاری به شبکه خبری الجزیره (انگلیسی) پیوست. این شبکه‌ از دفتری در «بیت المقدس» اداره می‌شود.

این خبرنگار پیش از این برای شبکه‌های «ای.سی.سی» آمریکا در افغانستان و پاکستان کار می‌کرد و حوادث مهمی را در این کشورها پوشش داده است.

کد خبر 267741

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha