همشهری آنلاین: آثار پریوش حکیم رابط در گالری شماره ۲ و عکس‌های یک نگاه ایرانی در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران سینه آویز دیوار خواهند شد.

فرهنگسرای نیاوران

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران نمایشگاهی از آثار نقاشی رنگ و روغن و آبرنگ پریوش حکیم رابط در گالری شماره 2 فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

این نمایشگاه  از 17 تا 26 مرداد 1393 در گالری شماره 2 فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

این نمایشگاه شامل 18 اثر است که برخی از آنها با تکنیک آبرنگ و برخی نیز با تکنیک رنگ و روغن روی بوم اجرا شده اند.
این بانوی نقاش درباره این نمایشگاه می گوید: آثاری که در این نمایشگاه به روی دیوار می روند در یک دوره زمانی 10 ساله کشیده شده اند. قدیمی ترین اثر را در سال 1379 و تازه ترین اثر را در سال 1389 کشیده ام. همچنین در میان این آثار 5 تابلو از یک مجموعه وجود دارد که محتوایشان درباره کوچ عشایر است.

وی ادامه می‌دهد: آثار آبرنگ این نمایشگاه به موضوع طبیعت اختصاص دارد که در آنها می توان بدن انسان، فرم درختان و بازارها را دید. از نظر خودم در این تابلوها نوعی خلوتی و دلتنگی هست که حاصل روحیه درونی من در زمان کشیدن این آثار بوده است.
این نقاش می‌گوید: به غیر از دو اثر که جزء مجموعه خصوصی من هستند، دیگر آثار این نمایشگاه برای فروش هستند اما تا کنون قیمت گذاری بر روی آنها انجام نشده است.

پریوش حکیم رابط نقاشی است که در سال های گذشته بیشتر در خارج از ایران ساکن بوده و عضو آکادمی هنر اروپا بوده است. حکیم رابط کتابش را با نام «گلباران» در ایران به چاپ رسانده است.

نمایشگاه آثار حکیم رابط از هفدهم کار خود را در فرهنگسرای نیاوران آغاز می کند و علاقه مندان می توانند هر روز از ساعت 10 تا 20 از این نمایشگاه در گالری شماره 2 دیدن کنند.


عکس‌های «یک نگاه ایرانی» به فرهنگسرای نیاوران می‌آیند

آثار منتخب نخستین دوره از مسابقه عکاسی سالانه «یک نگاه ایرانی» در گالری شماره1 فرهنگسرای نیاوران به نمایش گذاشته می شوند.

 مسابقه عکاسی «یک نگاه ایرانی» در سه بخش مستند و خبری، هنری و خلاقه و بخش ویژه یعنی قهوه خوری و کافه نشینی برگزار شده است. همچنین این مسابقه یک بخش جانبی برای عکاسان زیر 25 سال داشته است.
آثار برگزیده هر کدام از این بخش ها در قالب نمایشگاهی از روز 17 تا 26 مرداد 1393 در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران به روی دیوار می روند.این نمایشگاه شامل 65 اثر در اندازه 100 در 70 سانتیمتر است.داوری آثار را در مسابقه «یک نگاه ایرانی»

محمود کلاری، هدیه تهرانی، جمشید بایرامی، علی سعادتمند و نادر داوودی بر عهده داشته اند.
سینا سلطان پور مسئول برگزاری مسابقه «یک نگاه ایرانی» درباره اهداف برگزاری این مسابقه می گوید: هدفمان حمایت از عکاسان جوان بود. در این مسابقه عکاسان جوان آثارشان را فرستادند و با داوری قدرتمندی که انجام شد، آثاری ارزشمند برای نمایشگاه پایانی پذیرفته شدند.

عکس‌های برگزیده مسابقه «یک نگاه ایرانی» از روز هفدهم مرداد به روی دیوار گالری شماره 1 فرهنگسرای نیاوران می روند و علاقه مندان می توانند تا 26 مرداد هر روز برای دیدن این آثار از ساعت 10 تا 20 به این فرهنگسرا مراجعه کنند.

کد خبر 267692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha