همشهری آنلاین: درحملات روز یکشنبه ارتش رژیم صهیونیستی به مدرسه انس الوزیر وابسته به سازمان ملل در غزه ۱۰ فلسطینی شهید و ۳۰ نفر زخمی شدند. شمار شهدا در بیست و نهمین روز تجاوز نظامیان صهیونیست به غزه به ۱۷۶۶ نفر و زخمی‌ها به ۹۳۲۰ رسید.

در حملات روز یکشنبه ۱۰ فلسطینی شهید و ۳۰ نفر زخمی شدند

حماس: پذیرش آتش بس، فقط پس از عقب نشینی از غزه

گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الاقصی حاکیست، عزت الرشق از رهبران جنبش حماس گفت: حماس با آتش بس با رژیم اشغالگر فقط پس از عقب نشینی از غزه موافقت خواهد کرد.

شروط هیئت مذاکره کننده فلسطینی در قاهره اعلام شد

شبکه المیادین درباره شروط و پیشنهاد هیئت یکپارچه فلسطین در قاهره درباره آتش بس با رژیم صهیونیستی اعلام کرد: پیشنهاد گروه های فلسطینی در خصوص آتش بس در غزه مبتنی بر این است که آتش بس اعلام شود و اسرائیل بلافاصله از نوار غزه عقب نشینی کند. همچنین، براساس پیشنهاد طرف فلسطینی محاصره نوار غزه باید پایان یابد و گذرگاه ها باز شوند و از ورود افراد و کالا جلوگیری نشود. علاوه بر این، براساس این پیشنهاد آزادی صید ماهی برای ماهیگیران فلسطینی در آب های غزه تا 12 میل دریایی آزاد باشد. اسرائیل باید به منطقه حائل که در نوار غزه ایجاد کرده است پایان دهد. اسرائیل به تعهداتش درباره توافقی که در خصوص آزادی گلعاد شالیت متعهد شده بود پایبند بماند و فلسطینی هایی را که اخیرا بازداشت کرد آزاد کند. حملات شهرک نشین ها به فلسطینی ها نیز متوقف شود.

1766 شهید و 9320 زخمی در بیست و نهمین روز از نبردی نابرابر

شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به نوارغزه از 29 روز پیش تاکنون به 1766 نفر رسید که 400 نفر از این شهدا کودک هستند. 9320 فلسطینی نیز تاکنون زخمی شده اند.

بمباران‌های امروز ارتش رژیم صهیونیستی بیشتر بر بخش رفح در جنوب نوار غزه متمرکز بود به طوری که در این حملات 30 نفر کشته شدند که 9 نفر آنها از اعضای یک خانواده بودند.

در همین حال شمار تلفات ارتش صهیونیستی هم با اعلام مرگ نظامی ناپدید شده در رفح به 64 نفر رسید. افزون بر این سه صهیونیست هم بر اثر شلیک موشک و خمپاره کشته شده‌اند.

از سوی دیگر پیتر لرنر سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد نیروهای زمینی این ارتش درحال ترک غزه هستند و ساکنان برخی بخش‌های تخلیه شده این منطقه می‌توانند به خانه‌های خود بازگردند.

کمک نظامی 3 میلیارد دلاری آمریکا به صهیونیست ها در سال 2014

پایگاه اینترنتی ifamericansknew گزارش داد دولت آمریکا در سال مالی 2014 ، سه میلیارد و 100 میلیون دلار کمکهای نظامی در اختیار ارتش اسرائیل قرار داده است.

علاوه بر این، طی سال 2014 ، آمریکا 504 میلیون دلار به برنامه دفاع موشکی مشترک آمریکا - اسرائیل اختصاص داده است. بدین ترتیب مالیات دهندگان آمریکایی روزانه 9 میلیون و 900 هزار دلار کمک در اختیار اسرائیل قرار داده اند.

تسلیحات نظامی انگلیس در دست سربازان صهیونیست

روزنامه بلفاست تلگراف در گزارشی نوشت: پس از آنکه مدارکی مربوط به انگلیسی بودن تسلیحات مورد استفاده در بمباران های غزه منتشر شد، دولت انگلیس متهم شده است بر خلاف ادعایش بدون هیچ گونه کنترل و نظارت، تجهیزات و تسلیحات مرگبار به اسراییل صادر کرده است.

براساس اسنادی که فعالان حقوق بشر به رسانه های انگلیسی ارائه کرده اند مجوزهایی از سال 2010 به ارزش 42 میلیون پوند به 130 شرکت انگلیسی اعطا شده است تا تجهیزات نظامی به اسراییل بفروشند.

کمبود شدید تجهیزات پزشکی در بیمارستانهای غزه

مهران عیسی خبرنگار اسکای نیوز عربی گزارش داد ؛ عملیات انتقال مجروحان به بیمارستانهای غزه در مناطقی که مورد هدف بمباران اسرائیل قرارگرفته اند همچنان ادامه دارد.

یکی از پزشکان بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شفا در غزه گفت: ما به شدت به جایگزین کردن منابع از دست رفته نیاز داریم تا بتوانیم خدمات‌ رسانی به این بیماران را ادامه دهیم.

کد خبر 267592

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha