شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: احسان قائم مقامی قهرمان مسابقات شطرنج برق آسای اپن مونترال ۲۰۱۴ کانادا شد.

E.Ghaemmaghami

به گزارش روابط عمومي فدراسيون شطرنج، مسابقات شطرنج اپن مونترال 2014 کانادا از تاریخ 28 تیر لغایت 4 مردادماه به روش سوئیسی و در 9 دور برگزار شد.

احسان قائم مقامی در بخش برق‌آسای این مسابقات با کسب 10.5 از 12 امتیاز موفق به کسب عنوان قهرمانی  شد. در دور آخر این رقابت‌ها استاد بزرگ کشورمان 1.5 بر 0.5 استاد بزرگ سرگئی تیویاکف از هلند را شکست داد.

در بخش کلاسیک هم قائم مقامی با کسب 6.5 امتیاز مقام اول تا سوم مشترک را کسب کرد که در بازی‌های تکمیلی سرگئی تیویاکف مقام اول و احسان قائم مقامی مقام دوم  را از آن خود کردند.

الشن مرادی ابدی، دیگر استاد بزرگ کشورمان که در این مسابقات شرکت کرده بود با کسب 6 امتیاز مقام چهارم تا ششم مشترک را کسب کرد که در پوئن‌شکنی در مقام پنجم جدول قرار گرفت. وي در دور آخر این مسابقات  بر روی میز یک با احسان قائم مقامی بازی داشت که دو رقيب به نتیجه تساوی دست یافتند.

گفتنی است این دو استاد بزرگ شطرنج کشورمان برای کسب آمادگی بیشتر برای حضور در المپیاد جهانی نروژ در مسابقات مونترال کانادا شرکت کرده بودند.

المپیاد جهانی شطرنج دهم تا بیست و چهارم مرداد ماه در نروژ برگزار خواهد شد و ایران با ترکیب احسان قائم مقامی، الشن مرادی ابدی، اصغر گلی‌زاده، پویا ایدنی و همایون توفیقی در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد.

 

کد خبر 267396

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha