شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

صبح روز گذشته قرار بود با اعلام آتش بسی ۳ روزه پس از حدود یک‌ماه کشتار رژیم صیهونیستی در نوار غزه، ساکنان این منطقه به امکانات امدادی دسترسی داشته باشند تا شاید بتوانند جنازه‌های بستگان خود را از زیر آوار حملات اسرائیل پیدا کنند.

غزه

اما اين آتش بس 3 روزه، 3 ساعت هم دوام نياورد و مدت كوتاهي بعد حداقل 40نفر ديگر در جنوب غزه به شهادت رسيدند.با پيشنهاد آمريكا و سازمان ملل از ساعت 8صبح روز گذشته(به وقت محلي) توافق اين بود تا گلوله و موشكي شليك نشود تا نيروهاي امدادي بتوانند به نوار غزه كه حالا به گزارش‌ سازمان‌هاي حقوق بشر 40درصد آن خالي از سكنه شده دسترسي داشته باشند.

اما ساعاتي بعد از آغاز آتش‌بس، سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي به سازمان ملل اطلاع داد كه به اين آتش‌بس پايبند نمي‌ماند. همزمان منابع بيمارستاني غزه از حملات خمپاره‌اي به شرق رفح خبر داده‌اند؛منطقه‌اي كه پيش از اين كم و بيش امن به‌حساب مي‌آمد و حمله به آن يك قتل عام ديگر توصيف شده است. تعداد شهداي فلسطيني با ادامه حملات رژيم صهيونيستي به حدود 1500نفر رسيده است.

هر چند رژيم صهيونيستي بار ديگر دليل شكستن آتش بس را حملات راكتي حماس اعلام كرده اما به‌نظر مي‌رسد اعلام اسارت يك نظامي اين رژيم دليل اصلي ترس و خشم اسرائيل باشد. مقام‌هاي حماس اعلام كرده‌ا‌ند كه ساعت 6.5صبح روز گذشته موفق به اسارت يك نظامي رژيم صهيونيستي شده‌اند؛مسئله‌اي كه برگ برنده براي حماس به‌حساب مي‌آيد. مقام‌هاي ارتش رژيم صهيونيستي هم روز گذشته تأييد كردند كه از سرنوشت يك نظامي خود خبر ندارند و احتمالا او به اسارت گرفته شده است.

گفته مي‌شود حملات شديد رژيم صهيونيستي نشان مي‌دهد كه مقام‌هاي اين رژيم ترجيح مي‌دهند كه نظامي آنها به جاي آنكه در اسارت نيروهاي مقاومت باشد در حملات خود اسرائيلي‌ها كشته شود. شدت حملات رژيم صهيونيستي و قتل عام غيرنظاميان به شكلي ادامه دارد كه وزارت دفاع آمريكا هم در اقدامي كم‌سابقه از اين رژيم انتقاد كرده است.

جنايت كشتار كودكان در خواب

روز چهارشنبه هفته گذشته درحالي‌كه مردم كشورهاي مسلمان در جشن عيد فطر به سر مي‌بردند نظاميان رژيم صهيونيستي يك مدرسه ديگر سازمان ملل را هدف حمله قرار دادند كه با انتقادهاي شديد و خشم جهاني روبه‌رو شد. در حمله به اين مدرسه كه از آن به‌عنوان پناهگاه استفاده مي‌شد حداقل 15نفر به شهادت رسيدند. اين در حالي است كه مقام‌هاي سازمان ملل اعلام كرده‌اند كه بارها به اسرائيل هشدار داده بودند كه اين مدرسه پناهگاه غيرنظاميان است.

بان كي مون، دبير كل سازمان ملل اين حمله را محكوم كرد و آن را گستاخانه و غيرقابل توجيه خواند. بان كي مون در انتقادي كم سابقه و با خشم از اين حمله گفت: چيزي شرم‌آورتر از حمله به كودكان در خواب نيست. در روزهاي گذشته 2 پزشك اروپايي كه 3 هفته قبل را در غزه شاهد حملات خونين اين منطقه بوده‌اند، در نوشته‌هايي از شدت جنايات صورت گرفته در غزه ابراز حيرت كردند. يكي از آنها نوشته‌است كه تا كنون اين همه خون نديده بوده‌است. روزنامه صهيونيستي هاآرتض هم در گزارشي با ذكر نمونه‌هاي مستند، از گسترش موج ضداسرائيلي و حتي ضديهودي در اروپا ميان مردم اروپايي خبر داده‌است.

حتي مقام‌هاي آمريكا هم نتوانستند در مقابل اين جنايت رژيم صهيونيستي سكوت كنند. جاش ارنست، سخنگوي كاخ سفيد در شديدترين انتقاد از رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه حمله به پناهگاه مورد استفاده از سوي سازمان ملل متحد، كاملا غيرقابل‌قبول است و توجيهي براي آن وجود ندارد.

روز پنجشنبه در جلسه شوراي امنيت هم والري آموس، رئيس امور انسان‌دوستانه سازمان ملل اعلام كرد كه با حملات گسترده اسرائيل ديگر هيچ نقطه‌اي در غزه امن نيست و اهالي غزه در لبه پرتگاه قرار گرفته‌اند. ناوي پيلاي كميسر عالي حقوق بشر سازمان‌ملل هم اعلام كرده كه رژيم صهيونيستي عامدانه قوانين بين‌المللي را ناديده مي‌گيرد.

درحالي‌كه ناوي پيلاي روز پنجشنبه از آمريكا به‌خاطر حمايت مالي و تسليحاتي از اسرائيل انتقاد كرد، سناي آمريكا ديروز طرح كمك اضطراري مالي به تل‌آويو را از دستور كارش خارج كرد. ديروز در نشست سنا قرار بود كمك مالي اضطراري 2.7ميليارد دلاري به تل‌آويو تصويب شود تا صرف سپردفاع موشكي شود. اما به پيشنهاد چند سناتور، اين طرح به‌خاطر بار مالي براي دولت، از دستور كار خارج شد. به‌نظر مي‌رسد فشار افكار عمومي و شدت جنايات صهيونيست‌ها، آمريكا را از ادامه پشتيباني علني از تل‌آويو منع مي‌كند.

کد خبر 267356

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha