اعتراضات به مصوبه مجلس در آزمون دستیاری رشته‌های تخصصی بالینی به سرانجام نرسید و قبول‌شدگان در این آزمون از امروز تا روز دوشنبه برای انتخاب‌رشته فرصت دارند.

مصوبه مجلس مبني بر اختصاص 30درصد ورودي‌هاي رشته‌هاي پزشكي عمومي، دستياري تخصصي پزشكي و ساير رشته‌هاي گروه پزشكي به دانـشجوي بومي با اولويت مناطق محروم، مخالفت دانشجويان دانشگاه‌هاي مركزي را به‌دنبال داشت. پس از انعكاس اين اعتراض‌ها، چند روز قبل وزير بهداشت وعده داد كه موضوع را از طريق مجلس دنبال كند اما نمايندگان از موضع خود كوتاه نيامدند و سهميه 30درصدي براي مناطق محروم آزمون دستياري پزشكي را لازم الاجرا دانستند. البته سيدحسن قاضي‌زاده هاشمي كه وعده داده بود، اگر از طريق مجلس مشكل حل نشد، باز هم موضوع را دنبال كند، پذيرش نيروهاي بومي با شرايط خاص را راه‌حل مشكل اعلام كرده است. معاون آموزشي وزير نيز از راهكاري براي افزايش شانس قبولي در چهل‌ويكمين آزمون دستياري خبر داده است. دكتر امير حسين ضيايي مي‌گويد: وزارت بهداشت براي اصلاح شانس قبولي داوطلبان سهميه آزاد تلاش مي‌كند حتي‌الامكان ظرفيت‌هاي پذيرش آزمون را افزايش دهد و بي‌شك اين افزايش ظرفيت‌ها در دانشگاه‌هاي بزرگ اعمال خواهد شد.

بخشي از سهميه مناطق محروم هم طبق روال سال‌هاي گذشته، خالي مي‌ماند كه به داوطلبان سهميه آزاد تعلق مي‌گيرد. شايد با اين راهكار بخشي از نگراني داوطلبان سهميه آزاد در اين‌باره برطرف شود اما حالا انتخاب رشته آزموني كه سرنوشت سازترين آزمون براي پزشكان عمومي است، آغاز شده و تعداد زيادي از داوطلبان اين آزمون هم در نامه‌اي سرگشاده به نمايندگان مجلس گفته‌اند كه مشكل مناطق محروم هرگز با طرح‌هاي شتاب‌زده و دوفوريتي حل نمي‌شود.

 

کد خبر 266919

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha