همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین درباره آنچه که تحت عنوان «وزیر علوم در سایه» نام برده می‌شود، گفت: بنده وابسته به هیچ گروه و دسته و جناح خاصی نیستم و شما اگر مرا بشناسید، می‌دانید که در وزارت علوم هیچ کس در سایه وجود ندارد که بتواند چیزی بگوید که اگر به آن یقین نکنم آن را انجام دهم.

به گزارش پايگاه رسمي وزارت علوم، دکتر رضا فرجی‌دانا در جمع نمایندگان شورای مرکزی اتحادیه‌های تشکل‌های اسلامی دانشجویان، افزود: هر آنچه را که انجام می‌دهم با یقین است و بر اساس تکلیف و جهت اعتلا و توسعه علمی کشور انجام می‌دهم و در این راه به سمت همه شما عزیزان فارغ از تفکر و جهت‌گیری سیاسی‌تان دست یاری دراز می‌کنم.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري خاطرنشان كرد: یکی از خطوط قرمز ما منافع ملی است که باید برای همگان فصل‌الخطاب باشد و هیچ گروه و دسته‌ای نباید منافع ملی را فدای منافع گروهی کند.

فرجي‌دانا در خصوص نحوه انتخاب روسای دانشگاه‌ها گفت: روسای انتخاب شده، انسان‌هایی با مقبولیت کامل در دانشگاه‌ها هستند و به گفته خودتان، این حق وزیر است که روسای دانشگاه‌ها را خودش انتخاب کند. در این راستا اگر مشورتی هم صورت گرفته است، به این مشورت پایبند هستم.

وی با بیان اینکه «همیشه قانونمند بوده و به قانون پایبند هستیم»، گفت: حتی اگر مطالب شما در خصوص يك يا دو نفر از جمع حدود شصت نفري سرپرستان دانشگاه‌ها صحیح باشد، باید این را بدانید که بنده ابتدا و انتهای این فرایند نیستم و شورای عالی انقلاب فرهنگی در نهایت بررسی صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌ها را بر عهده دارد و یقیناً تمام مواردی که در این جا گفته شد، در جلسات شورا هم مطرح و بررسی می‌شود.

وزیر علوم، تحقيقات و فناوري با انتقاد از ازدیاد تاسیس دانشگاه در هشت سال گذشته در کشور، گفت: دغدغه، برنامه و تلاش ما در جهت كيفي‌سازي و توسعه هدفمند آموزش عالي است.

کد خبر 266653

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha