همشهری آنلاین: منابع خبری گزارش دادند در ادامه تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه تعداد شهدای فلسطینی به ۴۰۰ تن رسید و تاکنون بیش از ۳۰۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

آمار شهدای غزه به ۴۰۰ تن رسیده است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع خبری گزارش دادند که ارتش صهیونیستی بامداد روز یکشنبه جنایت هولناک دیگری در محله الشجاعیه در نوار غزه مرتکب شد و تاکنون پیکر 50 شهید و 400 مجروح به بیمارستان‌ها انتقال یافته‌اند.

دکتر اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطين گزارش داد: جنگنده‌ها و توپخانه اسرائیل محله الشجاعیه واقع در شرق غزه را بمباران کردند که دهها شهید و صدها مجروح بر جای گذاشت.

همچنین در حملات توپخانه‌ای و هوایی شدید نیروهای رژیم صهیونیستی به اقصی نقاط نوار غزه در بامداد امروز در یک منطقه 10 فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

در چهاردهمین روز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه تعداد شهدای فلسطینی به 400 تن رسیده است که دست‌کم 85 تن آن‌ها کودک هستند و در این جریان بیش از 3000 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

الجزیره درباره جدیدترین عملیات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرد که در حملات قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی به جنوب نوار غزه دو فلسطینی به شهادت رسیدند. دو کودک و یک زن نیز در حمله توپخانه‌ای به شرق غزه شهید شدند.

پیش‌تر نیز سه برادر در حمله هوایی که خانه آن‌ها را در شهر رفح در جنوب نوار غزه هدف قرار داده بود به شهادت رسیدند.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت در نوار غزه اعلام کرد که بر اثر این حمله 10 تن دیگر نیز زخمی شدند.

هم‌چنین رژیم صهیونیستی در حملات خود پایگاه آوارگان البریج را در مرکز نوار غزه هدف قرار داد که بر اثر آن چندین تن زخمی شدند و گروه‌های امدادرسانی نیز نتوانستند برای کمک به آن‌ها برسند.

همزمان گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کردند که کمینی را علیه سربازان اسرائیلی ترتیب دادند که در تلاش بودند به سمت شرق منطقه التفاح پیشروی کنند که بر اثر آن 14 سرباز اسرائیلی به هلاکت رسیدند.

پیش‌تر خبرنگار الجزیره گزارش داده بود که بیش از 10 فلسطینی در منطقه شمالی از نوار غزه هدف قرار گرفتند که 5 تن از شهدا از خانواده زبیدی و 3 تن از خانواده حمودی بودند.

همچنین در حمله‌ای که دیر البلح و دیگر مناطق را در مرکز نوار غزه هدف قرار داد دستکم سه تن شهید شدند.

همچنین در حمله‌ای که ظهر شنبه به منطقه مسکونی الزیتون در شرق شهر غزه صورت گرفت دو تن از یک خانواده به شهادت رسیدند.

اشرف القدره خاطرنشان کرد که در حملاتی که خانه‌ها را در رفح هدف قرار داده بود دو تن به شهادت رسیده که یکی از آن‌ها یک جوان 16 ساله است.

بالگرد‌های رژیم صهیونیستی نیز خانه‌هایی را در خان یونس در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند که بر اثر آن یک جوان به شهادت رسیده و چند تن دیگر زخمی شدند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که جنگنده‌ها، بالگردها و قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی در عملیاتی مشارکت دارند که به گفته سازمان‌های فلسطینی و بین‌المللی، بیشتر قربانیان آن غیرنظامیان هستند.

در همین حال هشدارهای بسیاری نسبت به فاجعه انسانی در نوار غزه در نتیجه تجاوزهای رژیم صهیونیستی داده شده است.

بیشتر بیمارستان‌های غزه با کمبود تجهیزات پزشکی و دارویی مواجه هستند.

حملات رژیم صهیونیستی همچنین باعث شده است تا خطوط انتقال برق از بین برده شود و جریان برق در تعدادی از مناطق در نوار غزه به ویژه در دو منطقه رفح و خان یونس قطع شود.

در همین حال، تعداد فلسطینی‌هایی که به مدارس آژانس کار و امدادرسانی آوارگان فلسطینی پناه برده‌اند دو برابر شده است و ظرف 24 ساعت تعداد آن‌ها به 40 هزار تن رسیده است.

برنامه‌ جهانی غذا امیدوار است که آذوقه را در میان 85 هزار تن ظرف روزهای آتی توزیع کند. سازمان‌های دفاع از حقوق بشر خواهان ایجاد گذرگاه‌های انسانی برای خارج کردن مجروحان و همچنین انجام ماموریت‌های کادرهای پزشکی شده‌اند.

از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد که نیروهای زمینی، دریایی و هوایی این رژیم از زمان آغاز عملیات زمینی از پنج‌شنبه شب، 480 نقطه را در نوار غزه هدف قرار دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای افزود: در مقابل نیز فلسطینی‌ها در غزه در این مدت 265 موشک به اسرائیل شلیک کرده‌اند که 190 موشک به اسرائیل اصابت کرده است و سامانه گنبد آهنین نیز حملات 63 موشک را خنثی کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی سرنوشت 12 موشک باقی مانده را روشن نکرد و افزود: ما 13 فلسطینی را از غزه بازداشت کردیم و آن‌ها برای بازجویی به اسرائیل انتقال داده شدند.

در این بیانیه آمده است: از زمان آغاز عملیات نظامی اسرائیل در غزه در هفتم ژوئیه جاری 1770 موشک از غزه به اسرائیل شلیک شده است.

از سوی دیگر، فعالانی از چپ‌گراهای اسرائیلی شنبه شب دو تظاهرات در مرکز تل‌آویو و در شهر حیفا در اعتراض به عملیات نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه برگزار کردند.

روزنامه هاآرتص گزارش داد که فعالان چپ‌گرا از جمله تعدادی از شهروندان عرب اسرائیلی نسبت به عملیات نظامی رژیم صهیونیستی اعتراض کردند و در مقابل نیز فعالان راست‌گرا حمایت خود را از این عملیات اعلام کرده و شعار "مرگ بر عرب" را سر دادند.

پلیس رژیم صهیونیستی در صفحه رسمی خود در توئیتر اعلام کرد که بیش از 1000 شخص مخالف و موافق عملیات نظامی در حیفا تظاهرات کردند و نیروهای بسیاری از پلیس تلاش کردند تا دو طرف را از یکدیگر جدا سازند.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز چهار تن از فعالان راست‌گرا را پس از حمله به فعالان چپ‌گرا بازداشت کرد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز گزارش داد که در برخی کشورها از جمله فرانسه، بلژیک و اتریش تظاهرات مردمی در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برگزار شد.

کد خبر 266413

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha