همشهری آنلاین: معاون وزیر علوم، بزرگترین چالش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را طرح‌های عمرانی نیمه‌کاره عنوان کرد و از تصویب وام ۱۰۰ میلیون تومانی خرید و ساخت مسکن استادان در شورای پول و اعتبار، خبر داد.

به گزارش مهر، دكتر محمدحسین امید از فراهم شدن امکان قانونی تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی توسط خیّرین خبر داد.

وی با اشاره به حجم وسیع طرح‌های عمرانی نیمه‌کاره دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی، تأمین اعتبار لازم برای تکمیل و راه‌اندازی این طرح‌های عمرانی را بزرگترین معضل و چالش وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در حوزه فعالیت‌های عمرانی عنوان کرد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت طرح‌های عمرانی نیمه‌کاره دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی، اظهار داشت: با حجم اعتبارات عمرانی موجود و لحاظ نکردن تورم سالانه، تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه‌کاره دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی پژوهشی، حداقل بیست سال به درازا می‌کشد، در این صورت بسیاری از این طرح‌ها قبل از تکمیل و راه‌اندازی فرسوده خواهند شد و عمر مفید استفاده از این طرح‌ها به شدت کاهش خواهد یافت.

رئیس کمیته خیّرین وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به خدمات خیّرین در حوزه‌های مختلف، بهترین و مطمئن‌ترین راه برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها و جلوگیری از فرسوده شدن آن را ورود و حضور خیّرین در این عرصه دانست.

امید با بیان اینکه در گذشته امکان و بستر قانونی لازم برای تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی به دست خیّرین فراهم نبود، از ظرفیت ایجاد شده در بند (ح) تبصره 20 قانون بودجه سال 1393 و آئین‌نامه اجرایی آن خبر داد و یادآور شد که با تصویب این آئین‌نامه در هیات وزیران، بستر و امکان قانونی لازم برای حضور و مشارکت خیّرین در طرح‌های عمرانی ناتمام با استفاده از تسهیلات بانکی فراهم شده است.

وي با دعوت از خیّرین برای حضور در عرصه آموزش عالی و تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه‌کاره، زیرساخت‌های آموزش عالی کشور را جهت حضور خیّرین مناسب و آماده دانست.

اميد همچنین در اعلام  میزان تسهیلات جديد ساخت و خرید مسکن اعضای هیئت علمی، گفت: تسهیلات ساخت و خرید مسکن اعضای هیئت علمی که پیش از این به ترتیب 350 و 450 میلیون ریال بود، با پیشنهاد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و تصویب شورای پول و اعتبار به مبلغ یک میلیارد ریال افزایش یافت.

وی افزود: اعضای هیئت علمی متقاضی استفاده از تسهیلات مسکن می‌توانند طبق روال گذشته، با در دست داشتن معرفی‌نامه از دانشگاه / مؤسسه خود به ستاد امور رفاهی اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مراجعه و در خواست خود را ارائه كنند.

کد خبر 266408

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha