مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به روش‌های زنده گیری و عقیم‌سازی برای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد در تهران گفت: با تغییرات ایجاد شده در روش کار، به زودی در این زمینه پیشرفت‌های خوبی خواهیم داشت.

به گزارش فارس، سید رضا قدیمی گفت: در تهران تا پیش از این برای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد، در مناطق آلوده که عمدتا در حاشیه شهر قرار دارند، این حیوانات را با اسلحه می‌کشتند، ضدعفونی می‌کردند و به لاشه سوز تحویل می‌دادند.

وی ادامه داد: ما از بهمن ماه سال گذشته کشتن سگ را متوقف کرده‌ایم و به سراغ عملیات زنده‌گیری رفته‌ایم. برای این کار باید مواد بیهوشی را به سمت سگ پرتاب کنیم. در همین راستا در تفنگ بیهوشی تغییرات خوبی دادیم و برد آن را که مفید 10- 15 متر بود، به 60 متر رسانده‌ایم. البته این تفنگ همان تفنگ پینت بال و تولید داخل است که به دلیل تحریم‌ها، با ابتکار داخلی تغییراتی در آن ایجاد کرده‌ایم.

قدیمی افزود: قبل از ماه رمضان دو سه روز در مناطق حاشیه ای شهر تفنگ ها و مواد بیهوشی را تست کردیم. زیرا مواد بیهوشی جدیدی هم استفاده می‌کنیم. تاثیر مواد بیهوشی در گذشته بین 20 تا 30 دقیقه بعد نمایان می شد، اما الان تاثیر آن به زیر یک دقیقه رسیده است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر اضافه کرد: ما با یک بیمارستان دامپزشکی خصوصی قرارداد داریم که سگ ها را پس از زنده گیری معاینه می‌کنند و سگ‌هایی که بیماری غیرقابل درمان دارند، در زمان بیهوشی مشمول مرگ با ترحم می‌شوند و به لاشه سوز می‌روند.

وی در ادامه گفت: سگ‌هایی که بیماری ندارند، یک هفته در قرنطینه هستند و عقیم می‌شوند و تحویل مراکزی مثل کارخانه‌ها، روستاها، ناجا و سایر مراکزی می‌شوند که نیاز به سگ دارند تا برای نگهبانی، آموزش موادیابی یا به عنوان سگ گله مورد استفاده قرار گیرند.

قدیمی در پایان تاکید کرد: با تغییرات ایجاد شده در شیوه برخورد با سگ‌های ولگرد و همچنین تغییرات ابزار مثل تفنگ و داروی بیهوشی به زودی در زمینه کنترل جمعیت این حیوانات پیشرفت خوبی خواهیم داشت.

کد خبر 266344

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha