شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
۰ نفر

همزمان با ادامه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه که با گذشت هر روز شدت بیشتری می‌گیرد، لشکرکشی نظامیان این رژیم از راه زمینی به غزه، نخستین رویارویی مستقیم میان آنها با نیروهای حماس را در منطقه مرزی میان غزه با سرزمین‌های اشغالی رقم زد.

غزه

 

به گزارش شبكه خبري الجزيره، منابع حماس اعلام كردند نيروهاي اين جنبش به تبادل آتش با نظاميان صهيونيست در منطقه مرزي غزه پرداختند. منابع رژيم صهيونيستي اعلام كرده‌اند كه در اين درگيري، چند نظامي مجروح شده‌اند. پيش از اين حماس هشدار داده‌بود كه عمليات زميني رژيم صهيونيستي باتلاقي را براي اين رژيم در غزه رقم مي‌زند. حماس از منفجركردن دوتانك صهيونيست‌ها خبرداده است.خبرگزاري رويترز گزارش داده كه نظاميان اسرائيلي  با تانك و بولدوزر، از شرق وارد غزه شدند. اين خبرگزاري به نقل از منابع خبري نزديك به نظاميان اسرائيل نوشت، هدف تل‌آويو ايجاد منطقه‌حائل به فاصله 5كيلومتر در مرز غزه است.

در همين حال به گزارش خبرنگاران خارجي كه در غزه مستقر هستند، حملات هوايي جمعه‌شب به اين منطقه شديدتر از شب‌هاي قبل بوده و نزديك به 30كشته به جا گذاشته‌است. ازجمله يك خانواده 9نفره كه همگي در حمله ‌شب گذشته به خانه‌شان سرسفره افطار جانشان را از دست دادند. در ميان كشته‌شدگان حملات جمعه‌شب 9كودك وجود داشتند. تا لحظه تنظيم اين گزارش، شمار شهداي غزه به 350نفر رسيده‌بود كه در ميان آنها 70 كودك ديده مي‌شود.

رژيم صهيونيستي به فلسطيني‌هايي كه در كمپ اسكان موقت در مركز غزه اسكان داده‌شده‌اند گفته كه بايد آنجا را ترك كنند چون اين كمپ هدف حمله قرار مي‌گيرد. به‌دنبال حملات 2هفته گذشته به غزه، صدها خانه در اين منطقه ويران شده و هزاران نفر اكنون بي‌خانمان شده‌اند. اين افراد بي‌خانمان شده در كمپ‌هاي اسكان موقت يا در مدارس زندگي مي‌كنند اما صهيونيست‌‌ها حتي اين مكان‌ها را هم هدف حمله قرار مي‌دهند. بيمارستان شفا كه بزرگ‌ترين بيمارستان غزه است نيز در روزهاي اخير هدف گلوله‌باران صهيونيست‌ها بوده‌است.

نرمش آمريكا، سكوت سازمان ملل، دعواي اعراب

درحالي‌كه هر ساعت فلسطيني‌هاي بيشتري در غزه جانشان را از دست مي‌دهند، جامعه جهاني همچنان منفعلانه نظاره‌گر حملات هوايي و زميني به غزه است. دبيركل سازمان ملل بعد از ابراز نگراني شديد از وقايع غزه، ديروز وارد سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين شد تا با مقامات رژيم صهيونيستي گفت‌و‌گو كند. اين ديدار يك روز بعد از نشست ويژه اما بدون نتيجه شوراي امنيت درباره غزه صورت مي‌گيرد. نشستي كه تنها پيام آن براي جهان، چشمان اشكبار نماينده فلسطين در سازمان ملل بود. او گفت اگر شوراي امنيت نتواند جلوي كشتار مردم غزه را بگيرد، فلسطين به سراغ مجمع عمومي سازمان ملل و دادگاه‌هاي بين‌المللي مي‌رود.

باراك اوباما رئيس‌جمهور آمريكا هم در گفت‌وگو با نخست‌وزير اسرائيل، از حق اين رژيم براي حمله به غزه سخن گفت و اين حملات را دفاع خواند. همزمان كشورهاي عربي هم به دعوا ميان خودشان بر سر طرح آتش‌بس غزه ادامه مي‌دهند. طرحي كه مصر آن را ارائه داده اما قطر و تركيه به‌دنبال كنار زدن آن و ارائه طرح خودشان هستند.

پس‌لرزه‌هاي جنگ غزه براي خبرنگاران

آنچه اين روزها در غزه مي‌گذرد فقط به غزه محدود نمانده ‌است. در 2روز گذشته تحولات غزه، پيامدهايي را براي آمريكا و به‌ويژه خبرنگاران آمريكايي كه اين تحولات را پوشش مي‌دهند داشته‌است. ماجرا از برخورد شبكه خبري ان‌بي‌سي آمريكا با خبرنگارش در غزه آغاز شد. اين خبرنگار عرب‌تبار، يك روز بعد از گزارش زنده‌اي كه از چگونگي كشته شدن 3كودك در ساحل غزه در حمله نظاميان صهيونيست منتشر كرد، توسط شبكه ان بي‌سي از كارش در غزه بركنار شد.

دليلي براي فراخواندن اين خبرنگار از غزه ارائه نشد و به همين‌خاطر رسانه‌هاي خبري و خبرنگاران جهان اين اقدام را نوعي برخورد تنبيهي با اين خبرنگار به‌خاطر انتشار گزارش كشته شدن كودكان غزه دانستند. به‌دنبال فشار و اعتراض گسترده جهاني، ان بي‌سي مجبور شد ديروز اين خبرنگار را به كارش در غزه برگرداند. خبرنگار سي‌ان‌ان هم ديروز با برخوردي مشابه روبه‌رو شد. او بعد از آنكه در توئيتر خود از شهرك‌نشينان صهيونيستي نوشت كه از حملات به غزه شادي مي‌كنند، آنها را «پست» خواند. سي‌ان‌ان، اين خبرنگار را به‌خاطر اين نوشته‌اش از غزه فراخوانده و كارش را از او گرفته‌است.

کد خبر 266278

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha