همشهری آنلاین: امامان جمعه کشور در بیستمین روز ماه مبارک رمضان به در پیش بودن روز قدس اشاره کردند و این روز را نماد ایستادگی مردم آزادیخواه جهان در برابر زورگویان و حامیان صهیونیست‌های جتایتکار دانستند.

ghods

آنان گفتند: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار رهبر فقید انقلاب به نام روز قدس نامگذاری شد تا یادآور مساله فلسطین و جنایت‌های صهیونیست‌ها و حامیانش باشد و با توجه به گسترده‌تر شدن جنایات صهیونیست‌ها و کشتار مردم غزه، راهپیمایی امسال روز قدس حساسیت بیشتری دارد.

خلاصه خطبه‌ها:

شیراز- آیت الله اسدالله ایمانی امام جمعه شیرازبا اشاره به اهمیت حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس بیان داشت: با توجه به شرایط فعلی دنیای اسلام و مشکلاتی که برای فلسطینیان به وجود آمده راهپیمایی امسال از اهمیت خاصی برخوردار است.

اصفهان - امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: ضرورت شرکت در راهپیمایی امسال روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، بیش از گذشته است.

آیت الله سیدابوالحسن مهدوی افزود: روز قدس امسال نسبت به سال های گذشته از حساسیت بیشتری برخوردار است.

خرم آباد - حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد میرعمادی امام جمعه خرم آباد گفت: روز جهانی قدس صحنه رویارویی جبهه حق علیه باطل و نماد ایستادگی مسلمانان در برابر زورگویان و زیاده خواهان است.

وی با اشاره به ویرانی های بر جای مانده از جنایات صهیونیست ها در نواز غزه گفت: بطور یقین مسلمانان با حضور گسترده و آگاهانه خود در راهپیمایی روز جهانی قدس پاسخ محکم و قاطعی به این همه بی عدالتی و ظلم خواهند داد و امسال برگزاری باشکوه روز جهانی قدس از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سمنان - امام جمعه موقت سمنان گفت: روز جهانی قدس روز رسوایی صهیونیست ها و استکبار است لذا مسلمانان و ملت های آزاده جهان در این روز از اعماق وجود بیزاری خود را از صهیونیست های غاصب و حامیان آنها اعلام می کنند.

حجت الاسلام محمدباقر عبدوس افزود: روز قدس روز بیداری ملت های مسلمان و آزاده جهان است که با حضور در راهپیمایی، خشم و انزجار خود را از جنایات آمریکا و صهیونیست های غاصب ابراز می کنند.

بجنورد - حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی امام جمعه بجنورد گفت: ملت ایران به همراه مردم مسلمان و آزادیخواه جهان درروز قدس حمایت بی دریغ خود را از مردم فلسطین بخصوص مردم بی دفاع غزه نشان خواهند داد.

وی اظهارکرد: مردم جهان با شعار مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا انزجار خود را از جنایات رژیم اشغالگر قدس که با حمایت آمریکا همراه شده ، اعلام می کنند.

بوشهر- امام جمعه بوشهر گفت: افشای ماهیت و برخورد با رژیم اشغالگر قدس و حمایت از مردم فلسطین ضروری است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: این رژیم حملات ددمنشانه خود را به غزه از زمین، هوا و دریا انجام می دهد و برگزاری راهپیمایی روز قدس امسال متفاوت از سال های گذشته خواهد بود.

رشت - آیت الله زین العابدین قربانی امام جمعه رشت به در پیش بودن روز جهانی قدس اشاره و بیان کرد: همه مسلمانان جهان در راهپیمایی این روز با سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل حضور می یابند و انزجار خود را از رژیم صهیونیستی فریاد می زنند.

ارومیه - حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیه گفت: هم اکنون که در آستانه فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس قرار داریم باید فریاد ظلم ستیزی و انزجار خود را با سردادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا به گوش استکبار و ایادی خونخوارش برسانیم.

ساری - حجت الاسلام محمد قاسمی امام جمعه موقت ساری از روز قدس به عنوان عامل وحدت و پیروزی مسلمین جهان یاد و بیان کرد: حتی برخی از افراد غیرمسلمان ضمن اظهار انزجار از رژیم صهیونیستی در راه پیمایی این روز شرکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و همپیمانانش برای عدم حضور مردم در صحنه های گوناگون هزینه هنگفتی صرف کرده اند گفت: این بار هم مردم ولایی ایران و جهان با شرکت در راهپیمایی روز قدس امید دشمنان را به یاس و نا امیدی تبدیل خواهند کرد.

کرمان - آیت الله سید یحیی جعفری امام جمعه کرمان گفت: امسال همه آحاد مردم زن و مرد، پیر و جوان و نوجوان، مسوول و غیرمسوول و هرکس که عذری ندارد باید در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.

او روز قدس را از برکات و انفاس قدسیه امام راحل عظیم الشان دانست و گفت : اگر امام نبود فسطین فراموش شده بود و امام روزی را به نام روز قدس اعلام کرد که همه مسلمانان عالم در این روز فریاد مرگ بر صهیونیسم سر می دهند.

سنندج - ماموستا سید احسن حسینی امام جمعه موقت شهر سنندج به نزدیک بودن روز قدس اشاره و بیان کرد: با توجه به حمله رژیم صهیونیستی به غزه مسلمانان باید حضوری دشمن شکن در راهپیمایی روز قدس داشته باشند.

شهرکرد- امام جمعه شهرکرد گفت: روز قدس یک اصل مستمر برای اسلام و کشورهای حامی مظلومان است.

حجت الاسلام محمدعلی نکونام اظهار کرد: کشورهای غربی و حامیان اسرائیل باید بدانند که تا زمانی که اسلام زنده است، مساله قدس نیز وجود دارد.

بیرجند - حجت الاسلام والمسلمین ˈعلی رضایی بیرجندیˈ امام جمعه بیرجند گفت: داعش و رژیم صهیونیستی که انسانهای بیگناه را به خاک و خون می کشند هر دو برای پیاده کردن نقشه های آمریکا تلاش می کنندبه همین خاطر همه مردم باید در روز قدس برای حمایت از مسلمانان مظلوم فلسطین و ابراز انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی بهترین حضور را در راهپیمایی داشته باشند.

کد خبر 266224

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha