همشهری آنلاین: افزایش سرقت خودرو در فرانسه به یک مشکل برای دولت این کشور تبدیل شده است نتایج پژوهش‌های وزارت کشور فرانسه نشان می‌دهد هر پنج دقیقه یک خودرو در این کشور دزدیده می‌شود.

sotling

به گزارش شبکه پنجم تلویزیون فرانسه،افزایش سرقت خودرو در فرانسه به یک مشکل برای دولت این کشور تبدیل شده است و افرادی که در این کار هستند بسیار حرفه‌ای شده‌اند.

به عنوان مثال آنها در مواردی خود را به مریضی یا مستی می‌زنند و شب جلوی خودروها را می‌گیرند و هنگامی که راننده برای کمک به آنها بیرون می‌آید دزد دیگر که در آن دست خیابان منتظر ایستاده است سوار بر ماشین می‌شود و با ماشین فرار می‌کند. به عبارت دیگر تنها چند ثانیه بی‌دقتی کافی است تا یک نفر خودروی خود را از دست دهد.

سارقان در چارچوب گروهی سازمان دهی شده، خودرو ها و قطعات یدکی خودرو را می‌دزدند. بیشتر خودروهایی که آنها سرقت می‌کنند به کشورهای شمال آفریقا یا کشورهای اروپای شرقی به ویژه لهستان و صربستان فروخته می‌شود.

شیوه صادر کردن خودروی های دزدی نیز به این صورت است که قبل از فروخته شدن در کشورهای شمال آفریقا و اروپای شرقی ، رنگ و شکل آنها را تغییر می‌دهند.

مقامات فرانسوی برای مبارزه با این معضل ترفندی را ابداع کرده‌اند و آن قرار دادن نوعی جی پی اس در جایی پنهان از خودرو است. این نرم افزار به گونه‌ای عمل می‌کند که هر جایی که خودرو سرقت شده، انتقال شود محل آن بر روی گوشی تلفن همراه یا رایانه مشخص می‌شود.

بر اساس اعلام وزارت کشور فرانسه بیش از نیمی از خودروهای دزده شده هرگز پیدا نمی‌شوند.

وزارت کشور فرانسه همچنین اعلام کرده است هم اکنون در هر پنج دقیقه یک خودرو دزدیده می‌شود. در سال 2013 شمار خودروهایی دزدی شده در فرانسه به صد و سیزده هزار و ششصد و پنج دستگاه رسید.

دولت در همین راستا نرم افزاری طراحی کرده است که در اختیار پلیس کشور قرار گرفته است. این نرم افزار در کنار هر خودرویی که دزدیده شده باشد اعلام می‌کند خودرو دزدی است یا خیر.

کد خبر 266191

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha