همشهری آنلاین: مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک مضان و نخستین شب از شب‌های پر برکت قدر دیشب با حضور میلیونی زائران در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما این مراسم با قرائت قرآن کریم در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا (ع) آغاز شد.

قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر و طنین انداز شدن نجوای عاشقانه زائران با پروردگار خود در قالب ذکر اسمای الهی، مرثیه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و عزاداری شهادت مولای متقیان امام علی (ع)، از برنامه‌های دیشب در حرم مطهر رضوی بود.

این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی از استادان حوزه علمیه قم و مراسم قرآن بر سر ادامه یافت و جمعیت زائران عزادار با توسل به ائمه اطهار از درگاه قادر متعال عفو و توفیق بندگی را طلب کردند.

حضور زائران و مجاوران در این مراسم با شکوه به حدی بود که همزمان با آغاز مراسم همه رواق ها و صحن‌های حرم مطهر رضوی مملو از جمعیت شده و ورودی های این مکان قدسی نیز حدود ساعت 21بسته شد و جمع زیادی از زائران در خیابان های اطراف مراسم احیای خود را برگزار کردند.

مراسم اولین شب قدر و شب ضربت خوردن امیر مومنان حضرت علی (ع) همچنین در همه مساجد و اماکن مذهبی شهر مشهد و شهرها ، بخش‌ها و روستاهای خراسان رضوی برگزار شد.

کد خبر 266154

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha