محمد باریکانی: «بودجه سازمان میراث فرهنگی کشور به‌اندازه یک اداره آموزش و پرورش است» رئیس سازمان میراث فرهنگی گفته است که این موضوع را به رئیس‌جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور، سخنگوی دولت و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، ‌۴کمیسیون و فراکسیون مختلف مجلس گفته است.

بیکاری ۳۰۰ عضو هیأت علمی سازمان میراث فرهنگی


مسعود سلطاني فر اين خبر جديد را پس از 5‌ماه كه در سازمان ميراث فرهنگي بر مسند رياست نشست و در اين مدت تمام سخنراني هايش شبيه به هم بود، صبح ديروز در مراسم جابه جايي 2 نفر از مديران خود اعلام كرد.

فاجعه بزرگ جابه‌جايي

مسعود سلطاني‌فر جابه جايي بخش‌هاي مختلف مركز پژوهش‌هاي سازمان ميراث فرهنگي به شيراز و صنايع‌دستي به اصفهان در دولت دهم را 2فاجعه فرهنگي در سازمان ميراث فرهنگي كشور خواند كه منجر به از بين رفتن بسياري از اسناد سازمان ميراث فرهنگي و مهم‌تر از آن محروم شدن اين سازمان از توان كارشناسي شد.

معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي آنطور كه در سخنان خود در مراسم معارفه سيدمحمد بهشتي به رياست پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي و رفتن جليل گلشن بافقي به امور ايثارگران اين سازمان گفته است، در اين 5‌ماه كه از رياست او بر سازمان ميراث فرهنگي مي‌گذرد، هر چه جلوتر رفته، مشكلات گذشته بيشتر نمايان شده و او را به بازنگري همه جانبه در تمامي امور سازمان ميراث فرهنگي رسانده است.

سلطاني فر به جابه جايي سازمان ميراث فرهنگي به شيراز و اصفهان اشاره كرد و گفت كه تصميم‌گيري‌هاي گذشته براي انتقال ميراث‌فرهنگي و صنايع‌دستي فاجعه ايجاد كرد، به‌طوري كه عواقب اين تصميم‌ ضايعات و خسارات‌ عميقي را ايجاد كرد.رئيس سازمان ميراث فرهنگي از بيكاري 300عضو هيأت علمي سازمان ميراث فرهنگي به‌دليل نبود بودجه نيز خبر داد. او همچنين از 2ميليون توليد‌كننده صنايع‌دستي در كشور سخن گفت كه نيازمند سياستگذاري كلان هستند.

به‌نظر مي‌رسد اشاره ديروز مسعود سلطاني فر به مذاكره با رئيس‌جمهور، معاونان وي و 4فراكسيون مختلف مجلس در توضيح آنچه بر سازمان ميراث فرهنگي رفته است با هدف تشريح وضعيت نامناسب اين سازمان و تلاش براي جذب بودجه بيشتر جهت ساماندهي به معضلاتي است كه او از آن به عنوان فجايع به جاي مانده از جابه جايي اين سازمان ياد مي‌كند.

بازگشت به بخش آسيب‌ديده

سيدمحمد بهشتي نيز بيش از 6سال رئيس سازمان ميراث فرهنگي بود و بعد از آن 8سال از اين سازمان دور بوده و با آمدن محمدعلي نجفي، به سمت قائم‌مقام و مشاور عالي سازمان ميراث فرهنگي منصوب شد و اكنون به مديريت يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي سازمان ميراث فرهنگي يعني پژوهشگاه آن سازمان رسيد.

سيدمحمد بهشتي در مراسم معارفه خود گفت كه به‌عنوان يك محلل قانوني به پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي آمده است.او با اشاره به اينكه آسيب‌هاي وارد شده به سازمان ميراث فرهنگي در 8سال گذشته رتبه نخست آسيب‌ها در دستگاه‌هاي دولتي را دارد، گفت كه سازمان ميراث فرهنگي شبيه به يك فرد تصادف كرده است و پژوهشگاه مانند بخش‌هايي از بدن اين فرد تصادف كرده است كه قابل شناسايي نيست.

جليل گلشن بافقي رئيس سابق پژوهشگاه ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري كشور و از پيشكسوتان اين سازمان كه از ديروز به بخش ايثارگران سازمان ميراث فرهنگي رفته است در سخناني اعلام كرد: رتبه پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي در وزارت علوم 2از آخر است. درحالي‌كه سال‌هاي 1390و 1391رتبه پژوهشگاه بهتر بود.

گلشن البته بزرگ‌ترين مشكل 10‌ماه مديريت خود بر پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي را از بين رفتن و آسيب‌ديدن دستگاه‌ها و وسايل آزمايشگاهي پژوهشكده حفاظت و مرمت آثار تاريخي در ماجراي جابه جايي پژوهشگاه به شيراز اعلام كرد.

 

کد خبر 266036

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha