چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نسخه بتیا جدید اپلیکیشن ردگیر سلامت شرکت اپل که بر اساس یک حسگر برای پیگیری اطلاعات بهداشتی است، نخستین بخش اپلیکیشن سلامت است که بدون یک وسیله ساخت طرف ثالث کار می‌کند.

Apple

به نوشته نیویورک دیلی نیوزاین اپلیکیشن که بر اساس پلتفرم ردگیری سلامت اپل برای iOS8 است دارای یک گام‌سنج (پدومتر) و توانایی ردگیری میزان مصرف کافئین است.

بخش ردگیر شمار گام‌ها و فاصله پیموده شده فرد در این نسخه منحصرا بر اساس هم‌پردازشگر (coproccessor) حرکت M7 این تلفن هوشمند است، در نتیجه این نخستین بخش اپلیکشن سلامت اپل است که به طور مستقل از یک وسیله یا اپلیکیشن طرف ثالث عمل می‌کند.

به این ترتیب این ردگیر گام‌سنج در رده اپلیکیشن‌هایی مانند Moves، Runkeeper و Fitbit قرار می‌گیرد که گرچه اپلیکیشن‌های طرف ثالث هستند اما از حسگر تلفن همراه استفاده می‌کنند.

این آخرین نسخه اپلیکیشن سلامت اپل همچنین مانند رقبا به خصوص شرکت Jawbone است که اپلیکیشن UP Cofee آن دارای قابلیت ردگیری میزان دریافت کافئین روزانه است.

اپلیکیشن‌های ردگیری میزان دریافت کافئین روزانه مدت‌هاست که به دنیای اپلیکیشن‌ها وارد شده‌اند، اما UP Cofee ممکن است هنوز برتری خود را حفظ کرده باشد، زیرا ظاهرا اپلیکیشن سلامت اپل صرفا میزان دریافت کافئین را بر اساس وارد کردن دستی میزان مصرف بوسیله کاربر دنبال می‌کند، اما اپلیکیشن شرکت Jawbone اطلاعات شخصی‌شده درباره چگونگی تاثیر کافئین بر سلامت افراد را بر مبنای میزان دریافت روزانه‌شان را هم در اختیار می‌گذارد.

کد خبر 266033

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha