همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ‌‌سربازی دوره آماده شدن برای کارهای بزرگ و آموختن راه و رسم زندگی در شرایط سخت است و جوانان عزیز ‌باید این دوران را مغتنم بشمارند.

‌دهقان ‌

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ‌مراسم ‌ضیافت افطار کارکنان وظیفه وزارت دفاع ‌با بیان اینکه دوره جوانی یکی بزرگ‌ترین نعمات خداوندی است‌، افزود: انسان برای جاودانگی خلق شده و قطع به یقین دوره جوانی یکی از اسباب این جاودانگی محسوب می‌شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود از دوره سربازی به عنوان دوره خروج جوان از محیط گلخانه‌ای خانه توصیف کرد و اظهار داشت: بدانید سربازی دوره آماده شدن برای کارهای بزرگ و آموختن راه و رسم زندگی در شرایط سخت است و جوانان عزیز ‌باید این دوران را مغتنم شمرده وبا کسب تجربیات از فرماندهان و مسئولان خود شیوه مردانه زیستن و دفاع از میهن اسلامی را بیازمایند‌.

وی تصریح کرد: البته برای رسیدن به جاودانگی باید لحظه‌ای سکوت و سکون نداشته و دائماً در کار و تلاش و خدمت‌رسانی بود که که این جز با استعانت از حضرت حق و طلب توفیق الهی میسر نمی‌شود و ممکن نیست.

سردار ‌دهقان ‌به نامه ارزشمند امام علی (ع) به فرزند گرامی‌شان امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و ادامه داد: ‌در این نامه یا به تعبیری وصیتنامه‌، حضرت امیر (ع) همه جوانان تاریخ را مورد پند و اندرز پدرانه قرار داده است، آنجا که در مهمترین سفارش به فرزند دلبندشان می‌فرمایند«پسرم، بدان محبوب‌ترین چیزی که از میان گفته‌هایم در این وصیت‌نامه به آن تمسک می‌جویی، تقوای الهی و پرهیز‌گاری است».

وزیر دفاع با بیان اینکه جوان همواره بین دوراهی قرار دارد و به سوی دو نقطه متضاد کشیده می‌شود، اضافه کرد: از یک طرف، ندای وجدان اخلاقی والهام او را به سوی خوبی‌ها سوق می‌دهد و از طرف دیگر غرایز درونی و نفس اماره و وسوسه‌های شیطانی او را به ارضای خواهش‌های نفسانی فرمان می‌دهد.

وی تاکید کرد: در این جنگ وگریز تنها جوانی‌ می‌تواند از این صحنه کشمکش و نزاع بین عقل و شهوت، خیر و فساد و پاکی و آلودگی به سلامت‌ خارج شود که خود را به سلاح ایمان وتقوا مجهز کرده و از ابتدای جوانی به خود سازی و جهاد با نفس بپردازد و در این راستا خدمت مقدس سربازی بهترین زمان خودسازی و تقویت ایمان و اعتقاد قلبی است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تبیین این موضوع به داستان حضرت یوسف (ع) در قرآن اشاره کرد و گفت: حضرت یوسف(ع‌) در سایه همین تقوا‌ بود که توانست با اراده‌ای قوی از آزمون سخت الهی سربلند بیرون آید و به اوج عزت‌ نایل شود و قرآن مجید رمز پیروزی یوسف(ع‌) درعرصه مبارزه با نفس را رعایت‌ دو اصل مهم و اساسی « تقوا» و« خویشتن داری» می‌داند ومی فرماید«کسی که پرهیزگاری کند وشکیبایی‌ ورزد، خداوند پاداش نیکو کاران را ضایع نمی‌کند».

سردار دهقان‌ به فرازی از فرمایشات مقام معظم رهبری در ‌ارتباط‌ با خدمت مقدس سربازی اشاره کرد و گفت‌: ‌اهمیت فوق‌العاده سربازی در نظام اسلامی تا آنجاست که معظم له می‌فرمایند «خدمت وظیفه عمومی خدمت واقعا مقدسی است که در جنگ و صلح در صف اول نیازهای ملت و کشور قرار دارند و همه ‌خانواده‌ها و همه‌ آحاد جوانان باید اهمیت آن را درک کنند و با شوق و علاقه به آن بشتابند»‌.

وزیر دفاع ‌ با تقدیر از زحمات کارکنان وظیفه در برقراری امنیت و ثبات در کشور خاطرنشان کرد:‌ وزارت دفاع حساس‌ترین نهاد نظام است که بخشی از این امنیت حاصل تلاش و کوشش شما سربازان جان برکف و سرافرازی است که امروز با دوری از خانه و خانواده به این مهم همت گماشته‌اید‌.

‌در پایان کارکنان وظیفه وزارت دفاع همزمان با اذان مغرب و عشا‌، نماز جماعت را اقامه و همراه با وزیر دفاع و دیگرمسئولان وزارت دفاع در جمعی صمیمی روزه خود را افطار کردند‌.

کد خبر 265881

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha