یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: انتظارات یک ماهه علاقه مندان به فوتبال به پایان رسید و دو تیم آلمان و آرژانتین توانستند به فینال جام جهانی برسند. دیدار تیم‌های آرژانتین و آلمان در ۹۰ دقیقه با تساوی به پایان رسید تا کار در وقت‌های اضافه دنبال شود.

فینال جام بیستم؛ جام جهانی ۲۰۱۴

تیم‌های ملی آرژانتین و آلمان از ساعت 23:30 یکشنبه شب 22 تير در ورزشگاه ماراکانای شهر ریودوژانیرو به مصاف هم رفتند تا فینال جام بیستم را برگزار کنند. این دیدار در پایان 90 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.

آلمان - آرژانتین

به گزاش خبرگزاری‌ها، ژرمن‌ها مانند بازی‌های قبلی خود با برنامه کار را آغاز کردند و آرژانتینی‌ها هم با حوصله کار را دنبال می‌کردند و بیشتر سعی داشتند از ضد حمله استفاده کنند.

در دقیقه 21 ایگواین روی اشتباه کروس در دادن پاس رو به عقب صاحب توپ شد و در حالی که با نویر تک به تک بود توپ را به بیرون زد.

پس از این صحنه کمی بازی با سرعت بیشتری دنبال شد. آلمان به دنبال حمله بود و آرژانتین در اندیشه ضد حملات و استفاده از سرعت بازیکنانی مانند مسی.

از اتفاقات جالب بازی در دقیقه 30 رخ داد که ایگواین توانست دروازه آلمان را باز کند. در حالی که داور این گل را آفساید اعلام کرده بود بازیکن آرژانتین که متوجه این موضوع نشده بود همچنان به شادی زاید الوصف خود ادامه می‌داد.

یک دقیقه بعد از این صحنه شورله به دلیل مصدومیتی که کرامر دچار آن شده بود وارد میدان شد تا اولین تعویض آلمان اجباری باشد.

در دقیقه 39 مسی روی دروازه آلمان خطرناک ظاهر شد و در شرایطی که نویر از چارچوب دروازه بیرون آمده بود مدافعان آلمان از گل شدن توپ او جلوگیری کردند.

در دقایق پایانی این نیمه هوودس توپ را به تیر دروازه آرژانتین زد تا بازی در 45 دقیقه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یابد.

آلمان - آرژانتین

نیمه دوم بازی با حملات آرژانتین شروع شد و لیونل مسی که از تله آفساید فرار کرده بود می‌توانست در دقیقه 47 دروازه آلمان را باز کند اما شوت او از کنار دروازه به بیرون رفت.

در ادامه آلمانی‌ها حملاتی را به خصوص از جناح چپ تدارک دیدند اما اغلب سانترها در میانه راه توسط مدافعان آرژانتین دفع می‌شد. هر دو تیم برای دستیابی به گل تلاش کردند اما تلاش‌شان در پایان 90 دقیقه بی‌نتیجه ماند تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.

وقت‌هاي اضافه

وقت اضافه اول بدون گل سپري شد. و بالخره در واپسين لحظات نيمه دوم آلمان به گل رسيد. گوتسه با استپ سینه پاس شورله را به گل تبدیل کرد تا ژرمن‌ها غرق شادی شوند.

در ثانيه‌هاي آخر بر روي مسي خطا شد و آخرين ضربه مسي هم راه به جايي نبرد و روياي قهرماني آرژانتين به پايان رسيد.

کد خبر 265798

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha