همشهری آنلاین: شورای جهانی کلیساها حملات بی رحمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه را به شدت محکوم کرد.

۰۶

به گزارش ایرنا از رادیو واتیکان؛ ˈاولاو فیکسه تویتˈ دبیرکل شورای جهانی کلیساها (Wcc) در بیانیه ای ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه، خواستار مداخله سازمان ملل برای پایان دادن به این درگیری ها شد.

در این بیانیه آمده است، کمیته مرکزی شورای جهانی کلیساها بارها خواستار پایان دادن به اشغال نامشروع و تحریم های تحمیلی از سوی اسراییل در نوار غزه شده و همچنین به دفعات از افزایش تنش ها و خشونت ها ابراز نگرانی کرده است. تنش های فزاینده ای که با کشته شدن جوانان فلسطینی آغاز شد و به بمباران هایی منجر شد که از روز دوشنبه آغاز و بیش از یکصد کشته و صدها مجروح بویژه میان زنان و کودکان فلسطینی به همراه داشته است.

به عقیده این شورا، شکست اخیر مذاکرات، از سویی باعث از دست رفتن یک دید مشترک از آینده و پایان اشغال سرزمین های فلسطین و از سوی دیگر منجر به افزایش غیرقابل تحمل و جهنمی خشونت ها شد و این خشونت ها تا زمانیکه اشغال سرزمین های فلسطینی ادامه داشته باشد متوقف نخواهد شد.

این بیانیه می افزاید: چیزی که امروز بوقوع پیوسته است یک فاجعه جدا نیست بلکه باید آن را در زمینه اشغال سرزمین های فلسطینی دید که از سال 1967 تحت اشغال درآمده اند.

دبیرکل شورای جهانی کلیساها با چنین دیدی، از شورای امنیت سازمان ملل که به درخواست نمایندگان عرب در نیویورک گردهم آمده اند خواست تا از طرفین درگیری بخواهند تا به خشونت ها پایان دهند. وی حتی از کلیساها و رهبران مذهبی نیز خواست تا در این زمینه فعالیت کنند.

پاپ خواستار پایان خشونتها در غزه شد

پاپ فرانسیس روز یکشنبه و در مراسم هفتگی دعای آنجلوس خواستار پایان درگیری ها در نوار غزه و موضع گیری های عینی طرفین برای استقرار صلح شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از شهر واتیکان، وی در این مراسم خطاب به هزاران نمازگزار میدان سنت ˈپیتروˈ از حوادث دردناک روزهای گذشته سخن گفت.

پاپ که در ماه مه سال جاری میلادی (اردیبهشت/خرداد) به خاورمیانه سفر کرده بود، در ماه ژوئن (خرداد/تیر) از محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و شیمون پرز رییس رژیم صهیونیستی خواست در مراسم دعای مشترک در واتیکان حاضر شده و برای استقرار صلح در این منطقه دعا کنند.

وی در مراسم امروز گفت: من از همه طرف های ذینفع و همه سیاستمداران محلی و بین المللی می خواهم دست از دعا و تلاش برای توقف خصومت ها برندارند.

پاپ با اشاره به مراسم دعای مشترک هشتم ژوئن (18 خرداد) گفت: ممکن است عده ای فکر کنند چنین نشستی بی فایده بوده است، اما این درست نیست زیرا دعا به ما کمک می کند از شر شیطان رهایی یابیم و خود را به خشونت و نفرت نسپاریم.

کد خبر 265749

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha