یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سفیر عراق در آفریقای جنوبی با بیان اینکه رهبر داعش یکی از فدائیان صدام است، اعلام کرد: گروه تروریستی داعش از سوی تعدادی از اعضای امنیتی و دستگاه اطلاعاتی نظام سابق عراق افرادی که از کشورهای عربی و خارجی آمده‌اند، اداره می‌شود.

ابوبکر البغدادی

به گزارش ایسنا، به نقل از موسوعة العراق، هشام علوی، سفیر عراق در پریتوریا پایتخت آفریقای جنوبی با اعلام اینکه گروه تروریستی داعش از سوی اعضای رژیم سابق عراق و برخی خارجی‌ها اداره می‌شود، افزود: حوادث اخیر عراق به ویژه بعد ترک استان نینوا و سپردن امور آن به نیروهای پلیس و ارتش ضربه مهلکی وارد ساخته و تهدید بزرگی برای رهبری و تمامیت ارضی این کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: دولت، حملات گسترده‌ای را علیه داعش در مناطق درگیری آغاز کرده و توانسته بر سامرا و بخش زیادی از تکریت تسلط یابد و امید است که دولت بتواند ظرف چند روز آینده کنترل دیگر مناطق را به دست گیرد.

هشام علوی تاکید کرد: رهبر داعش "ابوبکر البغدادی" که نام حقیقی او "ابراهیم سامرایی" است یکی از فدائیان صدام بوده است و این گروه تروریستی از سوی اعضای امنیتی و اطلاعاتی نظام سابق اداره می‌شود و همچنین تعدادی از اعضای خارجی و کشورهای عربی عضو آن هستند.

علوی در خصوص نامگذاری این گروه تروریستی به نام "جهاد بین اهل سنة" از سوی رسانه‌های خارجی افزود: بحران اخیر کشور و سیاست‌های حاشه راندن "اقلیت عربی سنی مذهب اکنون مورد بحث نیست چرا که سیاست‌ها و اقدامات این گروه تروریستی نه تنها برگرفته از تعالیم اسلامی و تعلیم‌های مذهب سنی نیست، بلکه این گروه متشکل از تندرویانی است که تاکنون بیش از 2000 شهروند عراقی را بدون در نظر گرفتن دین یا مذهب‌شان به قتل رسانده و علاوه بر آن 14 امام جمعه مساجد اهل سنت را که با آن‌ها بیعت نکرده، نیز کشته‌اند.

کد خبر 265746

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha