یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین - نرگس صفرزاده*: هنگامی که برای اولین بار یک مشتری بالقوه و یا مشتری را ملاقات می‌کنید، به طور خودکار شما را بر اساس ظاهرتان قضاوت خواهند کرد.

فروشنده

این طبیعت انسان است و یکی از دلایلی که چرا باید لباس پوشیدنتان اهمیت دهید. اگر شما یک فروشنده مرد حرفه‌ای هستید، ممکن است که به چند راهنمایی برای داشتن بهترین تاثیر در ملاقات اول نیاز داشته باشید. در اینجا راهنمایی‌هایی را برای کمک به شما جمع‌آوری کرده‌ام.

  • سبک منحصر به خود را داشته باشید

اگر مشتریانتان شما را براساس سبک خاصتان به عنوان یک فروشنده حرفه‌ای بشناسند، عملکرد بسیار بهتری خواهید داشت. این به این معنا نیست که شما باید کت سبز لیمویی بپوشید و یا از الویس تقلید کنید بلکه باید یک سبک منحصر به خودتان را ایجاد کنید که با اصول لباس پوشیدن سازمانتان هماهنگ باشد. مثلا اگر برای فروش به بیرون میروید یک عینک آفتابی جذاب یا یک دستمال قرمز در جیب کت می‌تواند مناسب باشد. از تاثیر آن شگفت‌زده خواهید شد.

  • اگر شک دارید آبی تیره بپوشید

مطالعات نشان داده است که مشتریان برای فروشنده‌ای که کت‌و‌شلوار آبی تیره می‌پوشد، احترام بیشتر قائل هستند. ظاهرا این رنگ نشان‌دهنده قدرت، احترام و اعتماد به نفس است. اگر می‌توانید کمد اجناس خود را با کت‌های اسپرت و کت‌شلوارهای سرمه‌ای و آبی تیره پر کنید و یک جفت جوراب آبی تیره نیز به مشتریانتان هدیه دهید. این رنگ نیز به اندازه مشکی رسمی است اما شیک‌تر.

  • یک کیف رسمی و زیبا داشته باشید

اگر نمونه‌هایی از محصولات و یا حتی فرم‌های سفارش را با خود حمل می‌کنید بهتر است که یک کیف رسمی و زیبا داشته باشید که نشان‌دهنده اعتماد به نفس شما می‌باشد. از یک کیف مشکی یا قهوه‌ای ساده که یک دسته در بالای آن است استفاده نکنید. به جای آن، برای زنده‌تر نگه داشتن تیپ و لباس پوشیدن خود، چند دلاری را صرف خریدن یک کیف چرم لطیف کنید. فروشندگان مرد حرفه‌ای همیشه باید اعتماد به‌نفس و متانت خود را حفظ کنند و یک کیف سامسونت تشریفاتی به این کار کمک خواهد کرد.

  • یک خودکار زیبا به همراه داشته باشید

هر کاری که انجام دهید فقط به امضای قراردادها و فرم‌های سفارش با یک خود کار ساده بیک فکر نکنید. یک ست خودکار نسبتا خوب در فروشگاه فولی و یا دیلارد حدود پنجاه دلار قیمت دارد و واقعا ارزشش را دارد. اگر به نوشتن زیاد احتیاج دارید خودکار راحتی را انتخاب کنید که عضلات دست شما را اذیت نکند. و چه بهتر که آن را از کیف زیبای خود و از جعبه چرم محافظ آن بیرون بیاورید.

  • کفش‌هایتان را برق بیاندازید

مهم نیست که چه مدل کفشی می‌پوشید، اما مهم است که فروشندگان مرد حرفه‌ای همیشه باید کفش‌های براق داشته باشند. شب‌ها در حال تماشای تلویزیون کفش‌هایتان را با یک دستمال و پاک‌کننده باکیفیت تمیز کنید. لکه‌ها را بایک دستمال سفید تمیز کنیدو مطمئن شوید که بندها تمیز هستند و کهنه نیستند. مشتریان شما به کفش‌هایتان نگاه خواهند کرد پس سعی نکنید که با کفش‌های ورزشی راحت سرکار بروید.

  • از لباس‌هایی با راه راه درشت استفاده کنید

اگر به توصیه شماره یک در مورد کت‌و‌شلوار آبی عمل کردید، مطمئن شوید که پیراهن زیر آن راه راه‌های درشت و در رنگی متفاوت دارد. برخی از کارشناسان معتقدند که رنگ‌های جیغ مانند قرمز و یا سبز بهترین انتخاب برای فروشندگان مرد می‌باشد، در حالی که برخی دیگر رنگ‌های تیره‌تر را ترجیح می‌دهند. هرچیزی که با آن احساس راحتی بیشتری دارید بپوشید اما از راه‌راه باریک که در زمینه لباس‌تان محو می‌شود خودداری کنید.

* منبع: ماهنامه بازاریاب بازارساز

کد خبر 265668

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha