وین - ایرنا: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نهمین روز از مذاکرات وین ۶ به گفت و گو نشستند.

ashton zarif

این خبر را ابتدا مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون در صفحه توییتر خود اعلام کرد و نوشت که از نیم ساعت گذشته دیدار ظریف و اشتون آغاز شده ا ست.

یک منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده ایرانی در تماس خبرنگار ایرنا این مطلب را تایید کرد. قرار است امروز نشستی سه جانبه میان مجید تخت روانچی و عباس عراقچی از ایران و هلگا اشمید و استفان کلمنت از اتحادیه اروپا و وندی شرمن از هیات آمریکایی در ساعت 14 به وقت محلی در هتل کوبورگ انجام شود.

موضوع این نشست سه جانبه نگار ش متن توافق جامع است. مذاکرات وین 6 از روز چهارشنبه 11 تیر برابر با دوم ژوئیه با حضور وزیر امور خارجه ایران، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و معاونان وزیران خارجه کشورهای 1+5 آغاز شده است.

  • پايان مذاكرات

دیدار دو جانبه محمد جواد ظریف و کاترین اشتون در نهمین روز از مذاکرات وین 6 در هتل کوبورگ پس از حدود دو ساعت به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، درحالی که با احتمال افزایش حضور وزیران امور خارجه کشورهای 1+5 در وین هتل کوبورگ به عنوان محل انجام مذاکرات چهره به شدت امنیتی به خود رفته است، ظریف و اشتون روز پنج شنبه نزدیک به دو ساعت رایزنی فشرده و سخت را با هدف نزدیک تر کردن دیدگاه های دوطرف انجام دادند.

قرار است در همین راستا نشست سه جانبه‌ای بین ایران، اتحادیه اروپا و آمریکا برگزار شود.

کد خبر 265485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha