همشهری آنلاین: شمار شهدای حملات گسترده هوایی و دریایی رژیم صهیونیستی به غزه رو به افزایش است. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد از آغاز حملات اخیر به غزه ۴۰۰ تن مواد منفجره در این منطقه فرو ریخته است.

palestine

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حمله هوایی اسرائیل به دو منزل مسکونی در جنوب نوار غزه سه زن و چهار کودک کشته شدند.

خبرگزاری معا نیز از حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به یک خودرو و مقر امنیت ملی در غزه و شهادت چهار تن خبر داد.

گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد سه نفر از اعضای این گردان‌ها بر اثر حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خودرو حامل آنها در خیابان جلا در شهر غزه شهید شدند. گفته می‌شود مقامات مصری برای عبور مجروحان فلسطینی گذرگاه رفح را پس از مدتها باز کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی پنجشنبه اعلام کرد تاکنون 550 موضع جنبش حماس از جمله 31 تونل و 60 سکوی پرتاب موشک را در غزه هدف قرار داده و از آغاز حملات اخیر به غزه 400 تن مواد منفجره در این منطقه فرو ریخته است.

نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دستور گسترش عملیات علیه نوار غزه را صادر کرده اند. شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی هم به سی ان ان گفت: تهاجم زمینی به فلسطین منتفی نیست و احتمال دارد این حمله هر زمانی شروع شود.

  • آژیر خطر در بسیاری از مناطق فلسطین اشغالی به صدا در آمد

شبکه المیادین گزارش داد در پاسخ به حملات وحشیانه صهیونیست‌ها، گروههای مقاومت فلسطینی روز چهارشنبه 132 موشک به شهرهای حیفا، رعیم، کیسوفیم، بئرالسبع، عسقلان، هنیغف، اشکول، کریات ملاخی و پایگاه عین الثالثه شلیک کردند، که درپی آن در این مناطق آژیر خطر به صدا در آمد.

رژیم صهیونیستی به کشته شدن حداقل سه صهیونیست و زخمی شدن 67 نفردیگر اعتراف کرد، گردان های قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس منطقه المجدل در فلسطین اشغالی را نیز هدف شش فروند موشک گراد قرار دادند. صدها نفر از ساکنان شهرکهای صهیونیست نشین قصد دارند به اماکن دور از نوار غزه نقل مکان کنند.

  • وزیر جنگ صهیونیست‌ها به پناهگاه گریخت

کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز از شلیک چهار موشک فجر به تل آویو و منطقه غوشدان خبر داد، که در پی آن آژیر خطر در تل آویو به صدا در آمد. شهردار تل آویو گفت: از دولت می خواهم تل آویو را نجات دهد این شهر در آتش می سوزد.

پس از موشک باران صبح امروز تل آویو شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به نشست خود با فرماندهان ارتش پایان داد و بلافاصله به یکی از پناهگاه های تل آویو رفت.

  • راکتور هسته‌ای رژیم صهیونیستی در تیررس حماس

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد فلسطینی ها چهارشنبه ازغزه دو راکت شلیک کردند که نزدیک شهرک دیمونا در جنوب اسرائیل اصابت کرد و سامانه رهگیری گنبد آهنین نتوانست آنها را رهگیری کند.اسرائیل دارای دو رئاکتور هسته ای است که یکی از آنها در دیمونا در صحرای نقب واقع شده است.

این درگیری ها پس از ربوده شدن سه اسرائیلی در کرانه باختری رود اردن که اسرائیل حماس را مسئول آن می داند و در پی آن قتل یک جوان فلسطینی در بیت المقدس که توسط یهودیان تندرو زنده زنده در آتش سوزانده شد ، آغاز شده است.

  • تحولات سیاسی بحران غزه

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز در نامه ای به رئیس جمهور سوئیس، خواستار نشست فوری کشورهای امضا کننده توافقنامه چهارم ژنو با هدف مجبور ساختن اسرائیل به توقف تجاوزات به مناطق فلسطینی و پایبندی به قوانین بین المللی شد.

شورای امنیت امروز برای بررسی تحولات نوار غزه تشکیل جلسه می‌دهد

شبکه الجزیره گزارش داد: شورای امنیت سازمان ملل امروز پنجشنبه برای بررسی تحولات نوار غزه تشکیل جلسه می دهد.

  • بررسی تحولات غزه در جلسه وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی

وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی پنج شنبه برای بررسی حملات صهیونیست‌ها به مردم فلسطین در شهر جده در عربستان سعودی تشکیل جلسه می دهند. در این جلسه قرار است درباره اقدام فوری سازمان ملل متحد برای مقابله با افزایش حملات نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه تبادل نظر شود. قرار است پس از جلسه پنج شنبه بیانیه پایانی با مضمون تلاش فوری منطقه ای و بین‌المللی برای پایان دادن به این هجوم تنظیم و اعلام گردد.

  • درخواست جامعه جهانی برای رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی

نمایندگان کشورهای عربی - اسلامی از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستند برای رسیدگی به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی ضد مردم غزه، جلسه ای فوق العاده و سریع تشکیل دهد. نمایندگانی از جنبش غیرمتعهدها به ریاست ایران، کویت از جانب کشورهای عربی، عربستان سعودی و نماینده ناظر فلسطین در سازمان ملل روز چهارشنبه با رئیس شورای امنیت دیدار و گفتگو کردند. این افراد در نشستی خبری، جنایات اخیر اسرائیل ضد مردم غزه را محکوم کردند.

  • تظاهرات مردمی در محکومیت حملات صهیونیستها

جمعیت انبوهی از شهروندان اردنی و آمریکایی در نیویورک و کالیفرنیا و شهرهای مختلف اردن برای اعلام همبستگی با غزه تظاهرات کردند.

شب گذشته خیابانهای شهر تل آویو پایتخت اسرائیل نیز شاهد برپایی تظاهرات بود.فعالان اسرائیلی با شرکت در این تظاهرات، به حملات اسرائیل به غزه اعتراض آن را محکوم کردند. آنها خواستار آن شدند که اسرائیل حملاتش را به غزه محروم متوقف کند.فعالان اسرائیلی پایان سیاستهای اشغالگرانه اسرائیل را نیز خواستار شدند. آنها می گفتند این سیاستها سبب تشدید ناامنی در منطقه می شود.

  • انتقاد خالد مشعل از سکوت غرب در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین -حماس- با انتقاد از آمریکا و دیگر کشورهای غربی به دلیل سکوت در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین تاکید کرد: ملت فلسطین تسلیم نخواهد شد و تنها با تغییر سیاست‌های رژیم صهیونیستی، حملات گردان های مقاومت پایان خواهد یافت.

مشعل با اشاره به این که پیشنهاد مرزهای سال 1967 به عنوان گزینه دو کشور در حال نابودی است، تاکید کرد ملت فلسطین فرصت‌های زیادی به سازمان ملل، آمریکا، اروپا و اتحادیه عرب داد ولی آنها تنها برای حمایت از جنایات اسرائیل به منطقه وارد شدند و ما چاره‌ای جز دفاع از خود نداریم.

  • عریقات: جنگ اسرائیل علیه غزه برای از بین بردن آشتی ملی فلسطینی است

مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: جنگ اسرائیل علیه نوار غزه برای از بین بردن آشتی ملی فلسطینی است و باید با تقویت وحدت ملی به تجاوز اسرائیل پاسخ داد. صائب عریقات در گفتگو با العربیه گفت: حمله به غزه به صورت رسمی و با هدف قرار دادن روند آشتی فلسطینی آغاز شده است.

  • اعلام همبستگی بان کی مون، رییس جمهور فرانسه و صدر اعظم آلمان با رژیم صهیونیستی

به گزارش الجزیره دبیر کل سازمان ملل در موضعی صریح حملات غزه به اسرائیل را تحریک کننده و باعث آغاز درگیری دانست و گفت: من حمله به اسرائیل را محکوم می کنم. بانکیمون همچنین از نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست خویشتنداری خود را حفظ کند و به تعهدات بین المللی برای محافظت از غیر نظامیان احترام بگذارد. دبیرکل سازمان ملل از تعهدات محمود عباس بدلیل هماهنگی امنیتی با اسرائیل تشکر کرد و گفت: این هماهنگی برای استقرار آرامش مهم است.

رییس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان هم در گفتگو با نخست وزیر رژیم صهیونیستی همبستگی خود را با رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

کد خبر 265469

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha