مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۵
۰ نفر

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در نشست نماینده مرکز اسکان بشر سازمان ملل متحد(UN-HABITAT) با شهرداری تهران که با هدف تبادل نظر درخصوص همکاری‌های مشارکت شهرداری و این مرکز برگزار شد، گفت: تهران با توجه به ویژگی‌هایش شهری در مقیاس جهانی است.

شهرداری

وقتي ملاك‌هاي جهاني را در اجلاس يو.ان- هابيتات در مدلينگ بررسي مي‌كنيم، مي‌بينيم درخصوص تهران امروز با يك شهرمتفاوت مواجه هستيم.شهرام گيل آبادي در اين نشست با بيان اينكه تهران با توجه به ويژگي‌هايش شهري در مقياس جهاني است، اظهار كرد: مي‌بينيم امروز با يك شهر متفاوت مواجه هستيم؛ شهري كه در خاورميانه مي‌تواند فعاليت‌هاي گسترده‌اي داشته باشد و براي ديدن تجربيات عيني در معماري و شهرسازي تلاش‌هاي فراواني كرده است.

به‌طوري كه الگوي اين كشورها، كشور ماست و سبك معماري ما منبع الهام بسياري از كشورها بوده است. وي با تأكيد بر بررسي الگوي ايراني - اسلامي در دوره‌هاي مختلف تاريخي خاطرنشان كرد: با ديدن اين الگوها متوجه مي‌شويم، شهرهايي كه نگاه تاريخي به سمت خود دارند، الهام گرفته از ايران هستند و اين الگو در دانشگاه‌هاي متعدد دنيا تدريس مي‌شود.

وي با اشاره به ثبت ركورد جهاني حفر 400متر تونل در متروي تهران طي 2هفته گذشته تصريح كرد: ثبت اين ركورد به‌معناي اين است كه كار بسيار عمده‌اي در متروي تهران صورت گرفته، زماني كه در ساخت مترو به‌طور همزمان 5تا 6فرايند اجرايي با يكديگر انجام مي‌شود، بدان معناست كه ساخت مترو با 2شيوه اروپايي و آسيايي جنوب شرقي انجام شده و اين تجربيات قابل گفتن براي دنياست. رئيس مركز ارتباطات و بين‌الملل شهرداري تهران با بيان اينكه دراجلاس مدلينگ انتقادات جدي به گذشته داريم و حرف‌هاي متعددي را براي گفتن داشتيم، تصريح كرد:

با وجود نبود دولت، بخشي از موضوعات را شهرداري تهران مطرح كرد. در عين حال كه اجلاس مدلينگ از ضعف مديريتي برخوردار بود چرا كه به اعتقاد من، آن شهر گنجايش برگزاري 27هزار مهمان را نداشت.گيل‌آبادي با بيان اينكه يو.ان- هابيتات چالش‌هايي را براي تعامل داراست، گفت: ما آمادگي صد در صد درباره عبور از چالش‌هاي گذشته را داريم به‌طوري كه 9 تا 12شهريور‌ماه سال‌جاري براي برگزاري 2اجلاس جهاني D8 و اجلاس كميسيون مجمع شهرداران آسيايي از مديران ارشد يو.ان- هابيتات دعوت مي‌كنيم تا اين تعامل را به نوعي عميق‌تر كنيم.

به گفته وي، شهرداري تهران براي تعامل با مركز اسكان بشر سازمان ملل متحد منعي ندارد و در اين خصوص شهردار تهران آماده است تا در مجامع بين‌المللي تجربيات تهران را به دنيا ارائه كند.

رصدخانه تهران در سطح جهاني بي‌نظير است

در ادامه، سيامك مقدم، نماينده مركز اسكان بشر سازمان ملل متحد در تهران كه در اين نشست حضور يافته بود با بيان اينكه شهرداري‌ها و به‌خصوص شهرداري تهران مديريت يك كلانشهر را در سطح دنيا دارا هستند، گفت: مركز اسكان بشر سازمان ملل متحد در سال 2000 تبديل به برنامه اسكان بشر شد كه عمدتا در سال‌هاي گذشته به‌صورت عرضه محور فعاليت داشته است. اين در حالي است كه 2تا 3دهه اخير با گسترش شهرها اكنون بيشترين توجه ما به مديريت شهري و مسائل شهري است و از عرضه محور بودن به تقاضامحور تبديل شديم.

وي با اشاره به برگزاري كنفرانس UN-HABITAT2درسال 1996در شهر استانبول خاطرنشان كرد: در اين كنفرانس برنامه 20سال آينده كشورهاي عضو تعيين شد و در حال حاضر خود را براي كنفرانسUN-HABITAT3 آماده مي‌كنيم كه در2016برگزار مي‌شود. وي با بيان اينكه در UN-HABITAT معتقديم كه شهرها بايد درجهت توسعه و اشتغال حركت كنند، تصريح كرد: در بسياري از شهرها اهداف مورد نظر تحقق پيدا نكرده است چرا كه شهرها بدون هيچ برنامه‌ريزي‌اي گسترش پيداكرده‌اند و اكنون بسياري از مشكلات درباره عدم‌اشتغال و زاغه‌نشيني مردم درسطح جهان است.

مقدم با اشاره به اينكه طبق برنامه‌ريزي‌ها با شهرداري تهران همكاري خواهيم كرد، يادآور شد: طي بازديدي كه از رصدخانه تهران داشتم بايد بگويم رصدخانه تهران در سطح جهاني بي‌نظير بوده و به افرادي كه پروژه رصدخانه را طراحي كرده‌اند، تبريك مي‌گويم.

کد خبر 265430

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha