همشهری آنلاین: معاون مدیریت مصرف مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران از افزایش ۴۰ درصدی تخفیف بهای برق صنایع کم مصرف برق در سال جاری نسبت به سال قبل خبرداد.

بهای انرژی برق

به گزارش ایرنا، علیرضا احمد یزدی روز چهارشنبه 18 تير  درجمع صنعتگران چهارمحال و بختیاری در شهرکرد افزود: ارائه تخفیف به صنایع و مشترکان کم مصرف درسال های اخیر اجرا شده که در راستای حمایت از بخش صنعت میزان تخفیف صنایع کم مصرف امسال حدود 40 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

وی ضریب تخفیف بهای انرژی برق سال گذشته برای صنایع را 1.6عنوان کرد و گفت: این شاخص در سال جاری به ضریب تخفیف 2 رسیده است .

احمد یزدی میزان تخفیف ارائه شده به صنایع کم مصرف در سال گذشته را 234میلیارد ریال عنوان کرد .

وی ادامه داد: براساس جدول تعرفه های اعلام شده صاحبان صنایعی که با شرکت توانیر تفاهم نامه و قرارداد همکاری منعقد کرده اند درصورتی که با اعلام این شرکت اقدام به خاموشی در زمان اوج مصرف کنند ازتعرفه های کم باری و میان باری دردیگر زمان های مصرف در مدت عقد قرارداد بهره مند می‌شوند .

معاون مدیریت مصرف شرکت توانیر افزود: این صنایع در زمان هایی نیز ازاولویت خاموشی شرکت خارج می‌شوند .

وی تصریح کرد: در صورت همکاری نکردن دوبار دریک ماه و یا سه بار در مدت زمان عقد قرارداد، تخفیف و پاداش‌های درنظر گرفته شده پس گرفته می‌شو .

یزدی ادامه داد: این شرکت ها درصورت نیاز به خاموشی دراولویت تعطیلی تجهیزات و خاموشی قرار می‌گیرد.

وی همچنین از آغاز اجرای طرح ذخیره سازی عملیاتی صنایع خبرداد و گفت: در این طرح صنایع ازطریق عقد قرارداد با شرکت توانیر می توانند در کاهش بار مصرف برق کشور مشارکت می‌کنند.

وی اظهارکرد: دراین طرح صنایع به خاموشی و تعطیلی تجهیزات در زمان اعلام اوج مصرف برق در کشور اقدام می‌کنند.

احمد یزدی ادامه داد: به ازای این همکاری پاداش و تخفیفات بهای برق به این صنایع تعلق می‌گیرد.

به گفته احمد یزدی از 30 میلیون و 300هزار مشترک برق کشور حدود 200 هزارمشترک را صنایع به خود اختصاص می دهد که با وجود جمعیت یک درصدی از کل مشترکان حدود یک سوم برق تولیدی کشور را مصرف می‌کنند.

احمد یزدی به منظور شرکت در سمینارآموزشی شرکت برق چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است.

کد خبر 265376

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha