همشهری آنلاین: استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از وزارت ارشاد که مجوز به دوخت مانتوهای به شکل پرچم ایران داده است، گفت: برای پرچم ایران خون هزاران شهید ریخته شده است تا آرم منحوس شاهنشاهی از آن برداشته شود و آرم جمهوری اسلامی ایران در آن شکل بگیرد.

زنان ایران جام جهانی

تسنیم به نقل از خبرگزاری رسا نوشت: حجت‌الاسلام مؤمنی با انتقاد از وزارت ارشاد که مجوز به دوخت مانتوهای به شکل پرچم ایران داده است، گفت: برای پرچم ایران خون هزاران شهید ریخته شده است تا آرم منحوس شاهنشاهی از آن برداشته شود و آرم جمهوری اسلامی ایران در آن شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی، استاد حوزه و دانشگاه همزمان با نهمین روز از ماه مبارک رمضان در مسجد اعظم قم درباره برکات و آثار دعا پرداخت و گفت: دعا کردن سبب زنده شدن قلب انسان و نزدیکی به خداوند می‌شود.

حجت‌الاسلام مؤمنی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: تقرب به خداوند به سبب دعا کردن و خواستن از او به دست می‌آید و عزتمند شدن در نزد مردم به واسطه دوری جستن و درخواست نکردن از آن‌ها بدست می‌آید.

استاد حوزه و دانشگاه به سخن پیامبر اکرم(ص) به ابن مالک اشاره کرد و گفت: قضا مسلم و بلا حتمی با دعا کردن از انسان برطرف می‌شود؛ به وسیله دعا کردن قضای مسلم انسان عوض می‌شود و سرنوشت انسان تغییر می‌کند.

سخنران مسجد اعظم بیان کرد: خداوند در اموال اشخاص حقی قرار داده است که باید این حقوق الهی پرداخت شود و نباید در پرداخت وجوهات شرعی کوتاهی شود.

وی به بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) پرداخت و گفت: ممکن نیست مالی در دریا یا خشکی از بین برود مگر این که وجوهات شرعی ان پرداخته نشده باشد؛ و اموال خود با دادن خمس و زکات نگه دارید؛ و اگر بلایی وارد خانه شد با صدقه رفع کنید و مصیبت‌هایی که بر شما وارد می‌شود با دعا کردن برطرف کنید. دعا بلاهایی که بر شما نازل شده است رفع می‌کند و بلایی قرار است در آینده گرفتار شوید بر خواهد داشت.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که نباید برای حل مشکلات به دعانویسان مراجعه کرد، اظهار کرد: بیشتر دعانویسان بی سواد یا کم سواد هستند و مشکلات را حل نمی‌کنند، بلکه با مراجعه به آن‌ها مشکلات افراد بیشتر می‌شود.

سخنران مسجد اعظم با انتقاد از وزارت ارشاد که مجوز به دوخت مانتوهای به شکل پرچم ایران داده است، گفت: برای پرچم ایران خون هزاران شهید ریخته شده است تا آرم منحوس شاهنشاهی از آن برداشته شود و آرم جمهوری اسلامی ایران در آن شکل بگیرد؛ اما با درست کردن مانتوهایی به شکل پرچم ایران و حذف آرم جمهور اسلامی و گذاشتن شکل یوزپلنگ به جای آن که هیچ تناسبی با فرهنگ ایران ندارد، خون هزاران شهید پایمال شده است.

وی به سخنان مقام معظم رهبری درباره عدم رضایت وضعیت فرهنگی کشور اشاره کرد و تصریح کرد: وضعیت فرهنگی کشور بسیار نگران کننده است، باید مسؤولان برنامه‌ای مناسبی برای وضعیت نا به سامان فرهنگی کشور داشته باشند.

استاد حوزه و دانشگاه به پیامدهای گناه اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین اثر گناه کردن از بین رفتن آرامش درونی انسان است، و در حدیثی آمده است که اگر گناه کردید زود استغفار کنید، که آن گناه در درگاه الهی نوشته نخواهد شد و اثر آن برطرف می شود و با دعا کردن به آرامش روحی خواهید رسید.

کد خبر 265196

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha