گروه اجتماعی: امکان مشارکت دولت و ملت در صندوق ازدواج جوانان و با هدف تسهیل ازدواج مورد بررسی قرار گرفت.

براساس این طرح دولت به هنگام تولد هر فرد سه درصد از حداقل حقوق کارگری را به حساب انفرادی وی در صندوق اندوخته ازدواج جوانان واریز خواهد کرد. این آورده دولت مشروط به مشارکت افراد در این حساب نیست، بلکه در صورت مشارکت افراد، درصدی با عنوان تشویقی به این حساب تعلق می‌گیرد.

همچنین در بیست و یکمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان، سن 29 سالگی برای بهره‌گیری از اندوخته صندوق ازدواج جوانان، پیشنهاد داده شد. در صورت ازدواج نکردن فرد در این سن، سهم دولت از حساب کسر شده و تنها اندوخته فرد به او پرداخت می‌شود.

در این جلسه پیشنهاد شد که سن 23 سال به عنوان زمان مطلوب ازدواج تعیین و در صورت تحقق ازدواج جوان در این سن سود حساب تا سن 29 سالگی محاسبه و شش سال بخشودگی از سوی دولت پرداخت می‌شود. همچنین این حساب اندوخته امکان ارائه به خواهر و برادر را دارد.

ساختار این طرح پس از تصویب در جلسه آتی شورای عالی جوانان، به هیات دولت ارائه می‌شود و در اساسنامه صندوق مهر امام رضا‌(ع) لحاظ خواهد شد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری، رئیس ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در این جلسه با اشاره به این که ایده اصلی سرمایه‌گذاری دولت فارغ از مشارکت افراد بوده است، گفت: این طرح یک بسته از برنامه‌های فرهنگی در راستای تسهیل ازدواج جوانان است که با زیرساخت‌های مطلوب دستگاه‌های اجرایی دیگر فراهم می‌شود.

وی با تاکید بر جنبه تشویقی و اهمیت فرهنگی صندوق اندوخته ازدواج جوانان گفت: حاکمیت به مسئله ازدواج جوانان اهمیت می‌دهد، اما خود را با  این اقدام متوقف نخواهد کرد.

رئیس سازمان ملی جوانان درباره برگزاری مراسم روز جوان در سال جاری افزود: به دلیل تقارن این روز با هفته دولت، روز سوم شهریور ماه سال جاری روز دولت و جوانان نام گرفته است که برای فعال کردن برنامه‌های این روز کمیته ویژه‌ای تشکیل خواهد شد.

کد خبر 26518

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز