مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

سید محمد فخار: طرح گردشگری و تهرانگردی در‌ماه رمضان با قوت دنبال می‌شود. این طرح که به گردشگری شبانه تغییر شکل داده، در ۹ مسیر داخلی و یک مسیر خارج از شهر تلاش می‌کند شهروندان را با هزینه اندک به دیدن جاذبه‌های مذهبی، طبیعی و تاریخی شهر مهمان کند.

شهر  مناطق

ميثم امرودي معاون اجتماعي فرهنگي شهردار تهران در اين‌باره به همشهري گفت كه مديريت شهري با طراحي برنامه گردشگري شبانه تلاش مي‌كند عموم مردم را به برنامه‌هاي پربار گردشگري دعوت كند. از سويي با 20آژانس گردشگري تفاهمنامه امضا شده است تا خدمات مناسب گردشگري در تهران در اختيار مردم قرار دهند. طرح بازديد از موزه‌هاي رايگان شهرداري تهران نيز به طرح افزوده شده است تا هزينه گردش براي استفاده عمومي كاهش يابد.

برگزاري تورهاي گردشگري براي اقشار خاص نيز محور ديگر برنامه‌هاي مديريت شهري در هفته‌هاي پيش روست. اين تورها ويژه سالمندان، معلولان و جانبازان است و براساس درخواست آنها در تماس با سامانه 137و ارسال خودروي مناسب به در منازل آنها صورت مي‌گيرد. در برنامه‌هاي گردشگري رمضان سال‌جاري 9مسير گردشگري براي روزه داران تهراني در برنامه‌هاي شبانه افطار تا سحر برنامه‌ريزي شده است. همچنين برنامه سفر به قم و جمكران درنظر گرفته شده است.

در اين برنامه‌ها، 5 مسير گردشگري تعريف شده است كه مقصد انتهايي 4 مسير برج ميلاد و يك مسير نيز زيارت حضرت عبدالعظيم(ع) است. اين مسيرها شامل بازديد از بقاع متبركه امامزاده يحيي، امامزاده زينعلي، امامزاده صالح، امامزاده داوود، زيارت حضرت عبدالعظيم و مناطق تاريخي همچون سراي كاظمي، حمام نواب، مسجد و مدرسه معمارباشي، باغ موزه هنر ايراني، ميدان امام خميني، سردر باغ ملي، گذر سي تير، برج آزادي و برج ميلاد است.

برنامه‌هاي شبانه افطار تا سحر نيز در 4 مسير تعريف شده است كه شامل زيارت حضرت معصومه(س) در قم، مسجد جمكران، زيارت امامزاده زينعلي، زيارت امامزاده 5 تن، امامزاده قاسم(ع) و بازديد از پارك مينياتور، سورتمه تهران، باغ‌موزه قصر، پارك آب و آتش و درياچه شهداي خليج‌فارس است.

برنامه آموزشي مهدويت و انتظار نيز در برنامه‌هاي آموزشي مسيرهاي گردشگري گنجانده شده است. همچنين شهرداري تلاش دارد با حداقل قيمت بين 18هزار تومان تا 30هزارتومان تورهاي گردشگري رمضان را براي استفاده عموم مهيا كند و در اين‌باره علاوه بر تهيه افطار ساده، وسيله حمل‌ونقل عمومي، بيمه و راهنماي تور را نيز براي شهروندان تهراني مهيا كرده است.

«توسعه گردشگري تهران» يكي از مسائل و موضوعاتي بوده كه پيش از اين در تهران مسكوت مانده بود اما در نوروز سال‌جاري برنامه‌ريزي دقيقي صورت گرفت كه نقطه شروعي در رويكرد گردشگري شهر تهران محسوب مي‌شود. تشكيل ستاد گردشگري از يك سو و فعاليت‌هاي مناسب در حوزه گردشگري و تهرانگردي موجب ايجاد بستر شد تا سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تهران با امضاي تفاهمنامه‌اي به موضوع وارد شود و زمينه گردشگري ارزان را فراهم آورد. در اين زمينه موزه‌هاي شهر نيز به تورهاي شبانه تهرانگردي در‌ماه رمضان پيوستند.

کد خبر 265174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha