دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
۰ نفر

فیلمی که عصر روز شنبه در اینترنت منتشر شد و مردی با ردای سیاه و ریشی بلند را مشغول سخنرانی در مسجدی نشان می‌داد، حواشی زیادی به راه انداخته‌است.

بغدادی

انتشار فيلمي كه گروهك تروريستي داعش منتشر كرده و مدعي است ابوبكر بغدادي فرمانده اين گروه را مشغول سخنراني در مسجد موصل نشان مي‌دهد، واكنش‌هاي طنز‌آميز مخاطبان عرب و غيرعرب و همچنين ترديدهاي جدي برخي نهادهاي اطلاعاتي را به‌دنبال داشته‌است. واكنش‌هاي طنز‌آميز ناشي از رفتار متناقض و غيرانساني است كه اين گروه در ماه‌هاي گذشته در سوريه و عراق از خود بروز داده‌است.

قوانين و رفتارهاي اين گروه كه به دروغ آنها را به مذهب نسبت مي‌دهند، هيچ مدافعي در سراسر جهان از ميان نهادهاي مذهبي و اجتماعي و سياسي ندارد. به همين‌خاطر واكنش مخاطبان در شبكه‌هاي اجتماعي و رسانه‌ها به فيلم منتسب به كسي كه خود را خليفه جديد مسلمانان معرفي كرده، واكنشي طنز‌آلود بوده است.

در كنار شيوه سخن گفتن و راه‌رفتن اين فرد كه گويي نقشي از پيش تعريف شده را بازي مي‌كند، ساعتي كه به‌دست راست او بسته شده، مورد توجه قرار گرفته‌است. گفته مي‌شود كه اين ساعت، ساعتي گران‌قيمت و چند ميليون دلاري است. براي كسي كه استفاده از ابزارهاي اوليه زندگي بشر امروز همچون تلويزيون را منع مي‌كند، داشتن چنين ساعتي، پرده‌اي ديگر از تناقض و توهم او و گروهش را به رخ مي‌كشد. اين در حالي است كه برخي تحليلگران عربي و غربي كه درباره بنيانگذار داعش تحقيق كرده‌اند، مشغول بررسي اين فيلم هستند تا ببينند اين فرد همان ابوبكر بغدادي است يا كس ديگري به نام الخاتوني است كه يكي ديگر از فرماندهان داعش است. از بغدادي تنها يك تصوير تا‌كنون وجود داشته كه به زمان حبسش در زندان عراق در زمان اشغال اين كشور توسط آمريكا برمي‌‌گردد.

کد خبر 265172

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha