همشهری آنلاین: نوری المالکی روز شنبه 14 ژوئیه اعلام کرد: نیرو‌های ارتش و پلیس در صورت خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق قادر به قراری امنیت در این کشور خواهند بود.

به گزارش آسوشیتد پرس، این اظهارات از سوی نخست وزیر عراق زمانی اعلام می‌شوند که در کنگره آمریکا فشارها بر دولت بوش جهت خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق افزایش یافته‌اند و همزمان کاخ سفید در گزارشی ادعا کرده است که پیشرفت اندکی در زمینه اصلاحات سیاسی مورد در خواست آمریکا درعراق ازسوی دولت نوری المالکی انجام گرفته است. [درخواست 2 جمهوری‌خواه برای خروج از عراق]

المالکی پس از انتشار گزارش گاخ سفید مبنی بر پیشرفت اندک در زمینه اصلاحات سیاسی مورد درخواست آمریکا در سخنانی گفت: طبیعی است که پیشرفت در امور سیاسی عراق با توجه به ادامه خشونت‌ها و وجود اختلافات میان سران سیاسی در این کشور دشوار باشد.

او افزود: ما به زمان و تلاش بیشتری نیاز داریم به ویژه آنکه روند سیاسی در عراق با چالش‌های امنیتی، اقتصادی روبرو است. ما نباید این مشکلات را منفی قلمداد کنیم و باید به آن‌ها به مثابه چالش‌های بزرگ بنگریم.

المالکی در سخنانی در روز شنبه همزمان با انتشار گزارش کاخ سفید و افزایش فشار‌های منتقدین سیاست‌های جنگی بوش در عراق جهت خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور گفت:ما به خواست خدا می‌توانیم مسئولیت کامل امنیت عراق را در زمان خروج نیرو‌های خارجی از این کشور به عهده بگیریم.

کد خبر 26514

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز