همشهری آنلاین: رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: کسانی که در زندان گوانتانامو امریکا زیر بار شکنجه های سخت و فشارهای روانی شدید از اعتقادات خود بریدند، امروز به عنوان مزدوران بی جیره و مواجب امریکایی دوش به دوش داعشی ها در عراق مرتکب جنایت می شوند.

محمدرضا نقدی

به گزارش سازمان بسیج مستضعفین، سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در نشست پرچمداران بصیرت که با حضور ائمه جمعه و روحانیون شیعه و اهل سنت استان کرمانشاه برگزار شد، بر تحقق وعده های الهی تاکید کرد و اظهار داشت: خداوند با تحقق به وعده های خود درباره ملت ایران حجت را بر ما تمام کرد.

وی افزود: آن روز که ملت ما با دست خالی در برابر دشمن ایستادگی کرد و به سوی خدا روی آورد خداوند روز به روز بر توان و نیرویش افزود و مصداق آیه یزدکم قوه الی قوتکم را ملت ایران به چشم دید و از دل هر مقاومتی قدرت جدیدی به وجود آمد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به مقاومت ملت ما و شکست های مکرر استکبار عنوان کرد: این مقاومت نه تنها از ما چیزی کم نکرد بلکه هر روز قدرتی بر قدرت ما افزود و مصداق آن؛ پیشرفت های سیاسی، علمی، تکنولوژی، فنی و نظامی است.

وی ادامه داد: امروز برای مسلمین جهان میدان آزمایش جدیدی به وجود آمده است، دشمنان استکباری مسلمانان بویژه سردمدار آن امریکا از اشتباهات گذشته خود درس نگرفته و باز ابلهانه بر روش شکست خورده خود تاکید می کند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، به حضور تعدادی از زندانیان گوانتانامو در صف داعشی ها اشاره کرد و گفت: آنها با راه اندازی گروه هایی متشکل از متحجرین، جاهلان، فریب خوردگان و جنایتکاران با رهبری بعثی ها و بریدگان زندان گوانتانامو غائله ای بزرگ را ضد بشریت و مسلمانان در عراق به راه انداخته اند.

سردار نقدی با اشاره به انتخابات دمکراتیک عراق توضیح داد: امریکا امید داشت تا در این مقطع نیروهای وابسته و خود باخته به غرب بر سر کار بیایند، که وقتی طرح های خود را نقش بر آب دید با راه انداختن این غائله، استراتژی خود را در عراق تغییر داد و به تصور اینکه می تواند در مقابل جبهه مقاومت اسلامی و تهدید کننده اسراییل، جبهه دیگری را ایجاد کند، توطئه ای را به راه انداخت که در بدو تولد محکوم به شکست بود.

وی تاکید کرد: گزینه های منتخب امریکا برای هدایت این جریان هیچ پایگاهی در میان مردم عراق اعم از کرد، عرب، شیعه و سنی ندارد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به جنایات و فجایع انسانی که تفکر التقاطی و گروه تکفیری و منحط داعشی در عراق مرتکب شده است، گفت: استراتژی امروز امریکا گردهم آوردن تفکرات التقاطی و به کار گرفتن مذهب علیه مذهب است. امریکا باید بداند که این راهکار، ابلهانه و شکست خورده است.

سردار نقدی کشتار مردم بیگناه و پخش تصاویر آن ها را وقیحانه دانست و گفت: چه کسی باور می کند که چنین جنایات و شقاوت هایی علیه مردم بیگناه از طرفداران یک مذهب سر بزند و وقیحانه تصاویر و مستندات جنایات خود را در دنیا به معرض نمایش عمومی بگذارد.

وی با اشاره به ترور ماموستا شیخ الاسلام و مولوی جنگی زهی و قتل عام علمای اهل سنت در شهرهای مختلف عراق تاکید کرد: گروهی که به اسم مذهب داعیه دفاع از اهل سنت را دارد، اما از ارتکاب هر جنایتی علیه علمای اهل سنت فرو گذار نمی کند چطور می تواند بر این شعار تاکید کند و چه کسانی باور می کنند که این دروغ واقعیت دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، به جنایات بعثی ها علیه مردم کرد عراق اشاره کرد و گفت: آن سیاسی کارانی که در کردستان عراق فریب خورده اند و مردم کرد را به سکوت و سازش با این جریان ضد بشری دعوت می کنند، آگاه باشند که رهبر این جریان، همان کسانی هستند که در حلبچه علیه مردم کرد با بمباران شیمیایی مرتکب جنایت جنگی شده اند و همچنین در عملیات انفال با قتل عام بیش از 180 هزار کرد عراقی دست به نسل کشی کم نظیری زدند.

سردار نقدی به طرح پلید امریکا در ایجاد تفرقه و ایجاد جنگ مذهبی در بین مسلمانان اشاره و عنوان کرد: مذهب علیه مذهب آخرین تیر ترکش امریکا است که علیه اسلام به کار گرفته شده است.

وی افزود: این همان پدیده ای است که قبل از این در فلسطین، لبنان و سوریه اتفاق افتاده و امروز در عراق در حال تکرار است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین توضیح داد: امریکا قماری کرده که از اول بازنده آن است. این رژیم با این استراتژی به دست خودش مسیر اتصال نیروی مقاومت شرق جهان اسلام را به جبهه مقاومت بیت المقدس متصل می کند. امریکا در این روش برای نجات اقتصاد در حال فروپاشی خود با راه انداختن جنگ در کشورهای نفت خیز مسلمان، نفت آن ها را به تاراج می برد.

سردار نقدی با تاکید بر وظیفه سنگین امروز ما در مقابل این جریان خطاب به امت اسلام اظهار داشت: باید از این جنایت هایی که به اسم اسلام اتفاق می افتد با حفظ وحدت و یکپارچگی امت اسلامی برائت جوییم و با این وحدت الگوی آرمانی از اسلام حقیقی را به مردم جهان ارائه کرد و برای این گرایش روز افزون به اسلام با ارائه الگویی آرمانی زمینه ای مناسب ایجاد شود.

وی به خطر این تفکر التقاطی برای عالم اسلام اشاره کرد و گفت: اگر نتوانیم شبهات، شائبه ها و اتهامات را از چهره واقعی اسلام بزداییم و با تفرقه و تشتت الگوی اسلام نجات بخش را محقق نکنیم مردم مشتاق دنیا، به عقیده و فکر دیگری روی خواهند آورد و این فرصت طلایی در آستانه پیچ تاریخی، سال ها و حتی قرن ها به تاخیر خواهد افتاد.

کد خبر 265132

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha