سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۵ - ۰۷:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرحله تازه ای از رزمایش سراسری ضربت ذوالفقار از سه شنبه 31 مرداد آغاز شد


مرحله نخست رزمایش  ضربت ذوالفقار در منطقه غرب کشور ( استانهای کرمانشاه و همدان ) صبح امروز سه‌شنبه آغاز شد.  به گزارش ایرنا فرمانده قرارگاه عملیاتی شماره ‪ ۴‬مقدم نزاجا در غرب کشور هدف از اجرای این رزمایش را آزمایش و ارزیابی تکنیکها و تاکتیکهای رزم در شرایط ویژه و به کارگیری جنگ افزارها، مهمات و وسائل جنگی جدید ساخت ایران عنوان کرد.

امیر "داوود آقامحمدی" به خبرنگار ایرنا گفت : با اجرای این رزمایش یک بار دیگر قدرت فرماندهی ، مدیریت و کنترل ارتش را در مقابله با تهدیدات خارجی به نمایش خواهیم گذاشت.

وی افزود : لشکرهای ‪ ۱۶‬زرهی قزوین ، ‪ ۸۱‬زرهی کرمانشاه، تیپ ‪ ۳۵‬تکاور، هوانیروز کرمانشاه، یگانهای توپخانه، یگانهای پیاده هوانیروز و یگانهای مردمی در این مرحله از رزمایش توان خود را به نمایش می‌گذارند.

وی تاکید کرد : نیروهای شرکت‌کننده در رزمایش منطقه غرب کشور از روحیه بسیار بالایی برخوردار هستند و اطمینان داریم که این مرحله از رزمایش ضربت ذوالفقار با موفقیت برگزار خواهد شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شماره ‪ ۴‬مقدم نزاجا مستقر در غرب کشور همچنین در پیامی در آستانه برگزاری مانور گفت : در این رزمایش سلاح‌های ابتکاری ساخته شده به دست پر توان پرسنل نیروی زمینی ارتش و نیز صنایع دفاع مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

وی گفت : این سلاح‌ها که به صورت انبوه تولید شده، بومی است و خیلی هم ساده ساخته می‌شود و می‌تواند در صورت تهدید خارجی ، علیه ادوات مدرن دشمن به کار گرفته شود.

وی افزود : سلاح‌های ساخت داخل قادرند همه تجهیزات مدرن دشمن اعم از زرهی بالگرد و تجهیزات ضد گلوله را به راحتی منهدم کنند.

وی گفت : سلاح‌های ‪ ۱۰۷‬ضد زره و نارنجک انداز هوایی ساخت ایران از جمله سلاحهایی است که در رزمایش منطقه غرب مورد ارزیابی و آزمایش قرار می‌گیرد.

رزمایش منطقه غرب کشور تا پایان هفته جاری ادامه خواهد یافت.

 

کد خبر 2651

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز