همشهری‌آنلاین: رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه فعالیت‌های سیاسی دانشگاهیان باید در شأن دانشگاه باشد، گفت: باید آرامش با نشاط در دانشگاه حاکم شود تا دانشجویان دچار تنش بیهوده ناشی از بازی‌های جناحی نشوند.

حسین سلیمی

به گزارش فارس، حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در حاشیه بازدید از خبرگزاری فارس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با دوری فضای دانشگاه‌ها از جناح‌بندی‌های سیاسی، گفت: دانشگاه نباید محل جناح‌بازی باشد و مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور نیز به این نکته تاکید کردند که دانشگاه باید با وجود جناح‌های متفاوت سیاسی از فضای پرشوری برخوردار باشد.

وی افزود: جناح‌های مختلف سیاسی نباید به دلیل نیافتن فضا در مکان‌های دیگر از فضای پرشور دانشگاه برای اهداف خود استفاده کند، البته فعالیت جناحی مشکلی ندارد ولی جایگاه اصلی آن در دانشگاه نیست و در صورت انجام اینگونه امور در دانشگاه رشد علمی از بین می‌رود.

سلیمی ادامه داد: البته گرایش‌های سیاسی در دانشگاه‌ها وجود دارد و در تذکرات مختلف مقامات کشور نیز اینگونه نبوده است که دانشگاهیان به سیاست نپردازند بلکه دانشگاهیان نیز باید فعالیت سیاسی داشته باشند ولی دانشگاه محل کشاکش‌های جناحی نباشد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه فعالیت‌های سیاسی در دانشگاه باید در تراز دانشگاهیان باشد، گفت: به طور مثال اگر قرار است به تحلیل مسائل هسته‌ای بپردازیم می‌توانیم به جای اینکه یک گردهمایی برای متهم کردن یکدیگر برگزار کنیم با دعوت از اساتید برجسته از نگاه‌های مختلف این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم تا تحلیل مسائل در شأن دانشگاه صورت گیرد.

وی اضافه کرد: ما نمی‌خواهیم دانشگاه را تبدیل به دانشگاه خاموش و راکد کنیم ولی فعالیت‌های سیاسی نیز باید در شأن دانشگاه باشد.

سلیمی با بیان اینکه ایجاد آرامش بانشاط در اولویت دانشگاه علامه است، عنوان کرد: گرایش اصلی ما بر این است که آرامش بانشاط در دانشگاه حاکم شود تا دانشجویان دچار تنش بیهوده ناشی از بازی‌های جناحی نشوند.

کد خبر 265052

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha